دهقان کیا کم توجهی مجلس یازدهم به نظارت را باعث بحران‌های اقتصادی دانست
کد خبر: ۴۰۹۶۵۷
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با یادآوری تاکید رهبر انقلاب مبنی بر حضور در انتخابات گفت: اگر امروز اصرار می‌کنیم در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت کنید، برای آن است که مسیر اصلاح شود، مشکلاتی همچون تورم و گرانی از بین برود و اقتصاد بر ریل منطقی قرار گیرد.

کارگران و بازنشستگان بدنبال مجلسی کارآمدتر

علی دهقان کیا با تاکید بر اینکه قطعاً در مدیریت‌ها اشکالات بسیار زیادی وجود داشته گفت: متاسفانه تا امروز دولت‌ها در مسیر انقلاب و اصلاح امور حرکت نکرده‌اند که این امر باعث آزردگی و بی اعتمادی مردم شده است.

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه اگر مردم در انتخابات قهر می‌کنند، به خاطر عملکرد بد دولت‌ها در ۴۵ سال گذشته بوده گفت: آن بخش از تصمیم گیری‌ها که زیر نظر رهبر انقلاب صورت می‌گیرد، به اندازه‌ای قاطع و محکم است که دشمنان را به وحشت می‌اندازد، اما تصمیمات و عملکرد دیگر بخش‌ها چالش آفرین می‌شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر وجود امنیت کشور در سطح بالا گفت: اگرچه امنیت در ابعاد نظامی در سطح بالایی برای کشورمان وجود دارد، اما امنیت را نمی‌توان سر سفره آورد. به همین دلیل دولت باید همگام با امنیت اطلاعاتی، امنیتی و نظامی، امنیت معیشت و سفره‌های مردم را نیز تامین و تضمین کند.

دهقان کیا با ابراز تاسف از اینکه ریل گذاری جمهوری اسلامی بر بهبود وضعیت زندگی و معیشت مستضعفان بوده، اما مدتهاست این مهم به فراموشی سپرده شده گفت: متاسفانه تمامی ۱۳ دولتی که اداره امور کشور را بر عهده داشتند، در مسیر تامین امنیت معیشت مردم نبودند.

وی با ابراز تاسف از اینکه مدتهاست قطار مدیریت کشور از ریل خارج شده گفت: وقتی قطار مدیریت از ریل تامین معیشت مردم خارج می‌شود و کارگران و بازنشستگان در حسرت سفره‌های حداقلی هستند، نارضایتی و ناامیدی را رقم می‌زند.

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران بزرگترین چالش کارگران و بازنشستگان با دولت را در چهار بخش توصیف کرد و گفت: چالش اول و جدی که تمامی سال‌ها کارگران و بازنشستگان را آزار داده، اجرا نشدن ماده ۴۱ قانون کار است. اگر ماده ۴۱ قانون کار بر اساس بند‌های یک و دو بدرستی اجرا می‌شد، اکنون حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان به اندازه‌ای حقیر نبود که نزدیک به ۸۰ درصد جامعه زیر خط فقر باشند. وی از اجرا نشدن مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی گلایه کرد و گفت: این دو ماده تاکید می‌کند که زندگی بازنشستگان باید با حقوقشان تامین شود، اما وقتی حقوق نمی‌تواند یک زندگی حداقلی را تامین کند، باعث نارضایتی بخش عظیمی از جامعه از عملکرد دولت‌ها و مجلس‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فریاد حقوق بگیران از دستمزد پایین در کنار تورم بالا



وی با اعلام اینکه ۲۶ قانون دردسرساز علیه سازمان تامین اجتماعی تصویب شد گفت: دولت‌ها و مجلس‌های گذشته تصویب کردند ۲۶ شغل که تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گرفتند، با حمایت دولت تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند، بدین معنا که سهم حق بیمه کارفرما را دولت بپردازد. بر اساس این ۲۶ مصوبه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را سر سفره تامین اجتماعی آوردند، بدون آنکه سهم آنان را به تامین اجتماعی بپردازند و همین امر بزرگترین چالش را برای تامین اجتماعی رقم زده است.

دهقان کیا با اعلام اینکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، می‌بایست دولت به قوانین مرتبط با حقوق کارگران و بازنشستگان و منافع تامین اجتماعی احترام بگذارد و به آن‌ها عمل کند گفت: متاسفانه هیچ کدام از دولت‌ها به قوانینی که منافع کارگران و بازنشستگان را تامین کند، احترام نگذاشتند و به آن‌ها عمل نکردند.

وی با ابراز تاسف از اینکه هر کجا منافع کارگران و بازنشستگان مطرح بوده، دولت شانه خالی کرده و سرباز زده گفت: هر کجا که همچون بحث دریافت مالیات نفع دولت در میان بوده، دولت به اندازه‌ای دقیق قانون را اجرا کرده و حتی جدی‌تر عمل کرد که بتواند خزانه دولت را پر کند.

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه عنوان حکومت جمهوری اسلامی است گفت: متاسفانه هیچ یک از دولت‌ها به مفهوم جمهوری عمل نکرده‌اند. وی دلیل اجرا نشدن قوانین جمهوری اسلامی را وجود افراد ناتوان و ناکارآمد دانست و گفت: باید این افراد ناکارآمد و ناتوان غربال شوند و از عرصه مدیریت کنار بروند تا افرادی کارآمد و متعهد راس کار بیایند.

وی نقش مجلس شورای اسلامی در اجرای قانون را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: متاسفانه تمامی مجالس گذشته فقط به وضع قانون پرداخته و به وظیفه کامل‌تر که بحث نظارت بر اجرای قانون است، ورود نکرده‌اند، به همین دلیل است که قوانین بسیاری به مرحله اجرا در نیامده، زیرا دولت‌ها کم کاری کرده‌اند.

دهقان کیا خطاب به نامزد‌هایی که بتوانند به عنوان نمایندگان مردم به مجلس دوازدهم راه یابند گفت: انتظار داریم مانند مجالس گذشته، فقط قانونگذاری نکنید، بلکه به بحث نظارت بر اجرای قانون جدی‌تر ورود کنید و دولت را به ریل اجرای درست بازگردانید.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان تهران در مجلس یازدهم خوب عمل نکرده‌اند گفت: ما در انتخابات مجلس یازدهم با هفت نماینده به صورت مستقیم مذاکره کردیم و لیست مورد حمایت کانون بازنشستگان تهران را اعلام کردیم، لیستی که محمد باقر قالیباف در صدر آن‌ها بود بود، اما از بین ۳۰ نماینده تهران تنها فردی که به نامه‌های کانون بازنشستگان پاسخ داد و به ندای مظلومیت خواهی بازنشستگان واکنش نشان داد، محمد باقر قالیباف بود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس یازدهم از تمامی بازنشستگان دعوت کردیم تا در انتخابات شرکت کنند گفت: کم لطفی‌ها، بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌هایی که ۲۹ نماینده تهران به بازنشستگان و کارگران داشتند، باعث شرمندگی هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران در مقابل اعضاست، زیرا در انتخابات مجلس یازدهم از بازنشستگان دعوت کردیم در این امر مهم مشارکت داشته باشند، اما خوشبختانه عملکرد قالیباف باعث سربلندی ما شد.

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به نامه نگاری‌ها و مکاتباتی که کانون بازنشستگان تهران با نمایندگان تهران در مجلس یازدهم داشت گفت: تمامی اسناد و مستندات وجود دارد که نشان می‌دهد به صورت تماس تلفنی، نامه نگاری و حتی مراجعه حضوری از نمایندگان تهران درخواست کردیم به مشکلات بازنشستگان ورود کنند، اما آنان هیچ توجهی به کارگران و بازنشستگان نداشته‌اند، بنابراین امروز هم نباید انتظار داشته باشند نام آنان را در صندوق‌های رای بیندازیم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون نیز بازنشستگان را به حضور در انتخابات دعوت می‌کنیم گفت: اولین سوالی که بازنشستگان از ما می‌پرسند، این است که نمایندگان مجلس یازدهم برای کارگران و بازنشستگان چه کار کرده‌اند که دوباره انتظار دارند به آنان رای بدهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: