سیاهکارزاده بر جذب سرمایه گذاران جدید تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۹۷۳۹
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بر جذب سرمایه گذاران جدید تاکید کرد و استفاده از ظرفیت تولید و صادرات را در دستور کار قرار داد.

تولید و صادرات در کانون توجه منطقه آزاد انزلی

از هنگامی که انقلاب به پیروزی رسید، با انواع تهدید‌ها رو به رو شدیم که جنگ تحمیلی و تروریسم بدترین آن‌ها بود. اما مقاومت و رشادت‌های مردم این حربه دشمنان را به شکست منجر کرد. با این وصف دشمن دست بردار نبود و جنگ اقتصادی را با قدرت به اجرا درآورد که مهمترین ابزار آن، تحریم‌ها بود. مدتهاست جنگ اقتصادی به رویکردی فرسایشی تبدیل شده که چالشی جدی برای ایران و جهان رقم زده است.

درک درست از سیاستگذاری رهبری

برای مقابله با جنگ اقتصادی، قطع وابستگی و رسیدن به خودکفایی در دستور کار قرار گرفته که دستیابی به این اهداف تنها با تولید و صادرات امکان پذیر است. به همین دلیل سالهاست مقام معظم رهبری تولید را محور نامگذاری سال‌ها قرار داده اند تا تمامی مسوولان را متوجه نقش تولید و حمایت از این ابزار اقتصادی کنند. بنابر این هر مسوولی که درک درستی از تولید و حمایت از آن دارد، درک درستی از سیاستگذاری کلان کشور که رهبر انقلاب تاکید می‌کنند، دارد.

ظرفیت مناطق آزاد

مناطق آزاد به عنوان بال بزرگ جذب سرمایه گذار، تولید و صادرات مطرح هستند. مناطق آزاد با داشتن قوانین خاص، از معافیت‌های ویژه‌ای برخوردار شده اند تا محور توسعه اقتصادی قرار گیرند. جذابیت‌های مناطق آزاد به اندازه‌ای زیاد است که می‌تواند هر سرمایه گذار در هر صنفی را به خود جلب کند به شرط انکه مدیران مناطق آزاد از این ظرفیت درک درستی داشته باشند و مهمتر اینکه بخواهند و بتوانند از آن بهره بگیرند.

ارتباط برای آگاهی

بی شک بزرگترین چالشی که تولیدکنندگان و صادرکنندگان با آن رو به رو هستند، ناآگاهی مسوولان از ظرفیت‌های موجود است. اما بسادگی می‌توان این معضل را مدیریت کرد که ریشه در بازدیدها، نشست ها، گفت و شنود‌ها و البته دلسوزی دارد. مدیریت منطقه آزاد انزلی نیز بخوبی این مهم را درک کرده و بازدید‌ها و نشست‌های مستمری با کارآفرینان، سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان دارد که در این رویکردها، اتفاقات مبارکی رقم می‌خورد.

 

بیشتر بخوانید:

منطقه آزاد انزلی بدنبال حمل و نقل ترکیبی



نشست با فعالان اقتصادی

در این رابطه مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، میزبان انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی بود که سازوکار‌های هم افزایی و ارتقای کمی و کیفی سرمایه گذاران مورد بررسی قرار گرفت. محمدسجاد سیاهکارزاده نشست با سرمایه گذاران و کارآفرینان را از اولویت‌های اصلی خود و سازمان دانست و گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان از ستون‌های برندینگ منطقه آزاد انزلی هستند. وی به تشریح تحولات بازار‌های داخلی و خارجی پرداخت و گفت: مهمترین اولویت کنونی که نیازمند بازنگری و لحاظ کردن در برنامه‌های کاری سازمان و بخش خصوصی است، معطوف به مقطع زمانی بهره‌برداری از طرح ملی اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی است.

جذب سرمایه گذار

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به روند رو به افزایش سرمایه گذاران علاقمند به حضور در منطقه آزاد انزلی که بعد از اتصال ریل، روند صعودی مضاعفی پیدا می‌کند گفت: حضور سرمایه گذاران جدید به تقویت تشکل‌های صنفی منجر می‌شود و اساسأ یکی از الگو‌های همکاری می‌تواند بررسی طرح‌های سرمایه گذاری ارائه شده و سرمایه گذاران جدید باشد. وی اولویت در جذب سرمایه گذاران جدید را با فعالان اقتصادی موجود دانست و افزود: هم افزایی میان بخش خصوصی و دولتی به همراه پیگیری مستمر موضوعات، مهمترین سازوکار اجرای کامل قانون و مقررات جهت بهره‌برداری حداکثری فعالین اقتصادی از مزایا و معافیت‌های قانونی فعالیت در منطقه آزاد است.

بدنبال اجرای قانون

اما فعالان اقتصادی نیز حرف‌هایی داشتند که دیدار با سیاهکارزاده را فرصتی برای آن دانستند. احمد طاهری رییس انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی با اشاره به مشکلات ناشی از عدم اجرای قانون و مقررات مناطق آزاد برای فعالین اقتصادی، گفت: مهمترین کارویژه قانون، قابل پیش بینی بودن رفتار‌های نهاد دولت و جریان سرمایه گذاری است، موضوعی که ظرف سال‌های اخیر به دلیل تعدی‌های مختلف علیه رژیم حقوقی مناطق آزاد، پیش بینی آینده فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد را با مشکل مواجه کرده است. وی از بی ثباتی مدیریتی به عنوان دومین مشکل فعالان اقتصادی یاد کرد و گفت: قطعاً ثبات مدیریتی یکی از پیش نیاز‌های موفقیت هر بنگاه اقتصادی و به ویژه منطقه آزاد محسوب می‌شود چراکه زمینه ساز تربیت نیرو‌های مدیریتی و کارشناسی را تقویت می‌کند و این مهم باعث اطمینان و جذب سرمایه گذاران است.

استقبال از ثبات مدیریتی

احمد طاهری با استقبال از ثبات مدیریتی ایجاد شده در منطقه آزاد انزلی گفت: ثبات مدیریتی در نخستین منطقه آزاد شمال کشور زمینه بهره برداری حداکثری از فرصت‌ها و تبدیل برخی چالش‌ها به مزیت رقباتی و ایجاد هماهنگی بیشتر میان نهاد‌های همکار را فرآهم می‌کند. وی بر آمادگی اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان برای تحقق برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای منطقه آزاد انزلی در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: