کد خبر: ۴۰۹۷۷۰
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
۳۱ غیرنظامی سوری طی ۱۰ روز درحالی‌که درحال جمع‌آوری میوه بودند، بر اثر انفجار مین‌های به جا مانده از داعش در شمال سوریه کشته شدند.

کشته شدن ۳۱ غیرنظامی سوری براثر مین‌های به جا مانده از داعش

۳۱ غیرنظامی سوری طی ۱۰ روز بر اثر انفجار مین‌های به جا مانده از داعش در شمال سوریه کشته شدند. این دست از حوادث هرساله هنگام جمع‌آوری میوه کماه اتفاق می‌افتاد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که بر اثر انفجار مین به جا مانده از داعش در صحرای رقه در حین جمع آوری میوه کماه، ۱۴ نفر کشته و ۸ نفر زخمی شدند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه پیشتر گزارش داده بود که ۱۳ شهروند از جمله زنان از یک طایفه در اثر انفجار مین به جا مانده از داعش در حالی که در حال جستجوی میوه بودند در صحرای رصافه در حومه غربی استان رقه کشته شدند. رقه در طول کنترل داعش بر مناطق وسیعی که از سال ۲۰۱۴ شروع شد، برجسته‌ترین پایگاه این سازمان در سوریه بود تا اینکه در سال ۲۰۱۷ از این استان خارج شد.

علی‌رغم خطرات و هشدار‌های مقامات امنیتی، ساکنان همچنان به جمع آوری میوه‌ها در صحرا ادامه می‌دهند، زیرا آن‌ها به قیمت بالایی فروخته می‌شوند، که این امر تقاضا برای جمع آوری آن‌ها را با توجه به شرایط سخت اقتصادی که سوریه پس از ۱۳ سال جنگ متحمل شده است، توضیح می‌دهد.

مین‌های پراکنده در اکثر مناطق صحرای سوریه مانعی برای این شهروندان است، زیرا سالانه صد‌ها کشته و زخمی بر اثر انفجار آن‌ها در حین جستجوی میوه کماه ایجاد می‌کند.

در طول فصل جمع آوری کماه، که بین فوریه و آوریل است، مرگ و میر به طور مکرر در نتیجه انفجار مین رخ می‌دهد، زیرا ساکنان خود را سرگرم جمع آوری آن از مناطق بیابانی وسیعی می‌کنند که قبلاً تحت کنترل داعش بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: