کد خبر: ۴۰۹۷۹۲
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
0
مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور با تاکید بر رعایت مصرف گاز در کشور توسط مصرف کنندگان، گفت که بخش خانگی بالاترین مصرف را دارد که بالاتر از ۵۰ درصد تولید کشور می‌شود.

افزایش مصرف گاز در سرمای بی‌سابقه اسفند

سعید عقلی اظهار کرد: خواهشمندیم از همه هموطنان در بخش خانگی مسائل بسیار ساده مثل استفاده از وسائل با بازدهی بالا و در بخش تجاری با عدم استفاده از وسائل گرمایشی در فضاهای باز و همچنین در بخش اداری و عمومی و آموزشی، دمای ۱۸ تا ۲۱ را رعایت کنند.

 

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله با رعایت این موارد، بتوانیم در این سرمایی که در اسفندماه طی چند سال گذشته بی‌سابقه بوده و برودتی که در کشور حکم‌فرما شده گاز را در همه بخش‌ها پایدار داشته باشیم.

 

 مصرف در کدام بخش بیشتر است؟

به گفته او در بخش خانگی بالاترین مصرف را داریم که بالاتر از ۵۰ درصد تولید  کشور می‌شود؛ در بخش تجاری و عمومی ما حدود ۵۰ میلیون مترمکعب روزانه مصرف می‌شود اما بخش صنایع غیرعمده ما حدود ۶۰ میلیون مصرف دارد که اگر این بخش‌ها بتواند کمک کنند و دمای متعادل را در ساختمان‌های اداری هم داشته باشیم، هیچ مشکل خاصی برای تامین گاز نخواهیم داشت. 

 

وی روز گذشته هم گفته بود که پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده طی هفته جاری افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی را تجربه کند.

 

بیشتر بخوانید: ظرفیت نیروگاهی کشور از ۹۲ هزار مگاوات عبور کرد

 

مصرف گاز روز (شنبه، پنجم اسفندماه) در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به ۵۴۶ میلیون مترمکعب در روز رسید و با توجه به ورود سامانه هوای سرد به کشور که تمامی غرب، شمال‌غرب و شمال کشور و استان‌های مرکزی، تهران، اصفهان و ... را در برگرفته، پیش‌بینی می‌شود مصرف در این بخش به حدود ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: