کد خبر: ۴۰۹۷۹۸
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از وظایف اصلی پژوهشگاه‌ها در شرایط حاضر، داشتن طرح‌های کلان ملی است.

وزیر علوم: انجام طرح‌های کلان ملی از وظایف پژوهشگاه‌هاست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از وظایف اصلی پژوهشگاه‌ها در شرایط حاضر، داشتن طرح‌های کلان ملی است؛ همچنین در پژوهشگاه‌ها باید محوریت اصلی با پژوهش و فناوری و ارتباط گسترده با شرکت‌های دانش بنیان باشد.

محمدعلی زلفی‌گل در آیین تکریم مهدی نکومنش، رئیس سابق پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و معارفه مسعود اسفنده رئیس این پژوهشگاه گفت: یکی از انتظاراتی که از پژوهشگاه‌ها وجود دارد داشتن نگاه متفاوت به آموزش و پژوهش است؛ در دانشگاه‌ها غلبه با آموزش و آموزش در کنار پژوهش است، ولی در پژوهشگاه‌ها باید پژوهش و فناوری و ارتباط گسترده با شرکت‌های دانش بنیان محور فعالیت‌ها باشد.

وزیر علوم تاکید کرد: انتظار به‌حق دیگری که از پژوهشگاه‌ها وجود دارد این است که هر پژوهشگاه چند طرح کلان ملی که نیاز‌های مهم و اساسی کشور را پاسخ می‌دهد انتخاب کند و با کمک اعضای هیئت علمی، دانشجویان و محققان خود و حتی با کمک اعضای هیئت علمی سایر مراکز دانشگاهی و پژوهشی انجام دهد و در این صورت خواهیم توانست از ظرفیت بالای مراکز پژوهشی وزارت علوم استفاده حدکثری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: البته هم‌اکنون نیز اقدامات خوبی در پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری انجام می‌شود که باید اطلاع رسانی شود و معرفی امکانات و ظرفیت پژوهشگاه‌ها باعث تقاضای طرح پژوهشی بخش صنعت، تولید و کشاورزی از این مراکز و حل مشکلات کشور می‌شود.

قدردانی از روسای پیشین پژوهشگاه

وزیر علوم در این مراسم گفت: ما قدردان خدمات و زحمات همه روسا و مدیران پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی هستیم و اعتقاد داریم که آنچه امروز در مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی باعث افتخار همه ایرانیان است ریشه در زحمات گذشتگان دارد.

وی تاکید کرد: قدردانی از روسای گذشته مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی را نه تنها وظیفه خود می‌دانیم بلکه معتقدیم این کار ارزش نمادین دارد و به نسل جوان این پیام را می‌دهد که ارزش کار علمی و اجرایی برای همیشه ماندگار است.

تاکید بر حمایت از یاوران علمی

زلفی گل به رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی توصیه نمود: حتما به بهبود وضعیت معیشتی یاوران علمی و ارائه خدمات رفاهی به آنان توجه مستمر و ویژه داشته باشد چرا که در کنار اساتید و دانشجویان از ارکان مهم پژوهشگاه محسوب می‌شوند.

وی به ضروری بودن احداث خوابگاه متاهلی برای دانشجویان این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ به پیشبرد این پروژه کمک می‌کنیم.

گفتنی است، وزیر علوم، معاون پژوهشی این وزارت و مدیران کل این معاونت علاوه بر حضور در آیین تکریم و معارفه، از برخی از بخش‌های پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی نیز بازدید کردند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: