April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۹۱۹
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
وزیر علوم گفت: توصیه می‌کنم یک مستند از زندگی اساتید برجسته بسازید و با این کار در جامعه علمی امیدبخشی کنید.

افزایش قدرت نرم کشور با تولید علم مرجع/ تقدیر از اساتید، امیدبخشی دارد

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور در آیین اعطای نشان استاد ممتازی دانشگاه تهران مطرح کرد: دانشگاه تهران نماد آموزش عالی است و طبیعی و بدیهی است که این دانشگاه در خیلی از عرصه‌ها پرچمدار و مرزشکن باشد.

او ادامه داد: خوشبختانه همانطور که انتظار می‌رود، در طول دو هفته گذشته دانشگاه تهران اقدامات خوبی را انجام داده است؛ یکی تقدیر از سرآمدان دانشگاه و این بار هم اعطای نشان استاد ممتازی به اساتید برجسته.

وزیر علوم گفت: با نام‌های دو تن از اساتید، دکتر اخوان بهابادی و دکتر جواد فیض آشنا هستم، اما با خدمات و فعالیت‌های آقایان دکتر افروز، مخبر دزفولی، موسوی موحدی، صبوری، مصلی نژاد و کمره‌ای از نزدیک آشنایی دارم. همه این عزیزان تعداد زیادی از شاگردانشان جزو استادان و دانشمندان برجسته کشور هستند.

او ادامه داد: کسب مقام استاد ممتازی نتیجه یک عمر جهاد علمی و تلاش صادقانه است. کسانی که به این مرحله می‌رسند مورد لطف خدا قرار گرفته‌اند و خوش به حال انسان‌هایی که طرف حسابشان خدا باشد که علم مطلق است.
توسعه علم و فناوری منجر به افزایش قدرت نرم کشور‌ها می‌شود

زلفی گل بابیان اینکه امروز دنیا از طریق علم و فناوری برای خود سرمایه اجتماعی ایجاد می‌کند، افزود: کشور‌های پیشرفته از طریق علم و فناوری و صادر کردن علم و فناوری و نوآوری برای خود قدرت نرم ایجاد می‌کنند. قدرت نرم یعنی شما به گونه‌ای عمل می‌کنید که قلب مردمان با شما باشد و از پیشرفت شما خوشحال باشند.

او بیان کرد: کشور‌های پیشرفته با سرمایه گذاری‌هایی که در فناوری و نوآوری می‌کنند قدرت نرم خود را افزایش می‌دهند. وقتی علمی تولید می‌کنید که در کتاب‌های مرجع قرار می‌گیرد، دیگران به آن مراجعه و از آن بهره برداری می‌کنند، با نام نویسنده و کشور آشنا می‌شوند و این باعث جذب شدن به کشور می‌شود. با این کار قدرت نرم افزایش پیدا می‌کند.

وزیر علوم تاکید کرد: امروز کشورگشایی از طریق علم و فناوری در حال وقوع است. امروز دنیا دنبال جنگ گران نیست. دنبال کشورگشایی و تسخیر کشور‌ها از طریق علم و فناوری است و اتفاقا جالب است که کشورگشایی از طریق علم و فناوری پسندیده و مشروع است.

وی افزود: اگر دنبال صدور انقلاب، گسترش تمدن و به رخ کشیدن فرهنگ کشورمان هستیم تنها راه سرمایه گذاری در راه فقط علم است. جامعه‌ای که عالمانش قدر ببینند و بر صدر بشینند موفق هستند و به یمن جمهوری اسلامی چنین شرایطی برای ما ایجاد شده است.
پیشنهاد ساخت مستند اساتید ممتاز از سوی وزیر علوم

او خطاب به رئیس دانشگاه تهران توصیه کرد: با صدا و سیما قرارداد ببندید و یک مستند یک ساعته از زندگی این اساتید بسازید و در صدا و سیما پخش بکنید؛ چرا که جامعه به امید و هویت سازی نیاز دارد. هرکدام از این اساتید مرجعیت علمی در کشور دارند وقتی شما یک انسان شایسته و عالم برجسته را تقدیر می‌کنید در حقیقت یک جریان ایجاد می‌شود و این جریان سازنده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: