کد خبر: ۴۰۹۹۴۱
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
0
عضو شورای وحدت گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات صنعت، موضوع دانش‌بنیان است که ما حدود 9 هزار 200 واحد دانش‌بنیان در کل کشور داریم که 4 هزار و 700 تا از این تعداد در تهران مستقر هستند.

رفع مشکلات دانش‌بنیان‌ها؛ باعث رونق اقتصادی می‌شود

زهرا عباس‌زاده تالار پشتی ادامه داد: متاسفانه جوانان ما وقتی می‌خواهند موضوع دانش‌بنیان را در واحدهای صنعتی پیاده کنند با ریسک زیادی مواجه هستند و یکی از آن‌ها نبود اعتماد در بین سرمایه‌گذاران است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 12 پارک علمی‌ و فناوری در تهران داریم که این عدد در سطح کشور به 48 می‌رسد. ما توانستیم شرکت‌های دانش‌بنیان را در این مناطق پایش کنیم و به یکسری از مشکلات و معضلات آن‌ها پی بردیم و تا توانستیم مشکلات آن‌ها را برطرف کردیم و از دید من راه حلی که می‌توانیم برای آن‌ها داشته باشیم، تامین مالی از طریق بازارهای مالی است نه از بازارهای پولی.

 

بیشتر بخوانید: بحران تصمیم گیری دلیل اصلی مشکلات (+فیلم)

 

عباس‌زاده با بیان اینکه ما باید یک کارگروه تخصصی برای حمایت از نخبگان این بخش تشکیل دهیم گفت: متاسفانه آثار منفی که در این بخش شاهد آن هستیم موضوع مهاجرت نخبگان است که اگر مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود؛ شاهد رونق اقتصادی و تولید و اشتغال در کشور خواهیم بود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: