کد خبر: ۴۰۹۹۴۲
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
مصاحبه اختصاصی فیصل مرداسی عضو شورای وحدت در حاشیه نشست خبری شورای وحدت

شورای وحدت فصل پایانی بر شیوه رفع کسری بودجه خواهد بود (+فیلم)

متاسفانه امنیت سرمایه گذاری با موانع و مقررات و قیمت گذاری دستوری مخدوش شده است و به سمتی رفته‌ایم که کارآفرین ما جرات نمیکند وارد عرصه تولید شود. آن فردی که هم که در حال تولید است جرات نمیکند فعالیت خود را توسعه دهد. موضوعی که به نظر من مجلس آینده باید به آن توجه کند ایجاد آرامش، ثبات و امنیت در حوزه تولید است کاری بکند یک تولید کننده بتواند به راحتی آینده خود را پیش بینی کند. سرمایه گذاری باید بتواند از ثبات انگیزه بگیرد و شروع به تولید کند.

 

 

نکته بعد این است که یک زمانی می‌گفتیم که تسهیلات و نقدینگی نباید به سمت بخش غیر مولد برود و باید به سمت بخش مولد کشور حرکت کند. اما الان شاهد کنترل نقدینگی هستیم که تمام سیستم بانکی در مقابل تولیدکنندگان کاملا قفل است و واحدهای تولیدی برای تامین سرمایه در گردش خود که خونی است در نظام تولید کشور با مشکلات جدی مواجه هستند و مجلس باید مشکلات اینچنینی را با قدرت نظارتی که دارد رفع کند. 

 

بیشتر بخوانید: گردشگری رکن فراموش شده دیپلماسی فرهنگی کشور (+فیلم)

 

نکته آخر که شعار اساسی شورای وحدت نیز هست این نکته است که ما باید فصل پایانی برای شیوه رفع کسری بودجه باشیم. تا به الان چند دهه است که دولت کسری بودجه دارد و دولت از راهی برای رفع کسری بودجه عمل میکند که حاصلش ایجاد تورم است. ما باید این راه باطل را ببندیم زیرا راه مشخصی برای این امر وجود دارد یکی اینکه دولت به اندازه درآمد خود بودجه را تنظیم کند. راه دیگر این است که دولت درآمدهای خود را از راه‌های منطقی مشخص کند. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: