نماینده بندرلنگه در مجلس زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه ویژه را تشریح کرد
کد خبر: ۴۰۹۹۴۵
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
نماینده بندرلنگه در مجلس زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را تشریح کرد و از این منطقه به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان یاد کرد.

پارسیان فرصتی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان

نماینده بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت بسیار بالای منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در رونق اقتصادی استان هرمزگان و کشور خبر داد و گفت: بیکاران استان هرمزگان انتظار دارند فرصت‌های شغلی پارسیان در اختیار نیرو‌های بومی قرار گیرد.

احمد جباری از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به عنوان ظرفیتی بزرگ یاد کرد و گفت: این منطقه اقتصادی در مرکزیت سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس قرار دارد و هر یک از این استان‌ها انتظار دارند از ظرفیت‌های این منطقه ویژه برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به اندازه‌ای گسترده است که هرگز نمی‌توانیم منکر جایگاه آن در رونق اقتصادی استان هرمزگان شویم گفت: از هنگامی که کلنگ منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به زمین شد تا زمانی که راه اندازی شود، زمان زیادی طول کشید و گمان می‌کردیم این منطقه اقتصادی فراموش شده، اما یک باره روند فعالیت آن قوت گرفت و اکنون پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه اقتصادی پارسیان متعلق به ایمیدرو است گفت: خوشبختانه نگاه امیدرو به منطقه ویژه پارسیان مثبت است، سرمایه قابل توجهی برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه اختصاص داده و تحولات گسترده‌ای در آن رقم خورده است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذار نسبت به امنیت سرمایه اش حساس است گفت: سرمایه گذار جایی نمی‌رود که ریسک داشته باشد، به همین دلیل تا زمانی که اقدامات عمرانی و ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان انجام نشده بود، سرمایه گذار رغبتی برای حضور نداشت.

جباری از تنوع فعالیت‌های اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خبر داد و گفت: از صنایع پتروشیمی تا الومینیوم و فولاد در پارسیان فعال است و شاهد هجوم سرمایه گذاران به این منطقه اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در زمینه تولید گام‌های بزرگی برداشته گفت: صنایعی که در پارسیان احداث می‌شود، به اندازه‌ای کلیدی است که بهره برداری از هر یک از آن‌ها به قطع وابستگی، خودکفایی و پایان دادن به واردات منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مدیریت حلقه گمشده مناطق ویژه اقتصادی



نماینده بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم استان هرمزگان انتظار دارند نفع منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در وهله اول به مردم بومی استان و شهر‌های اطراف برسد گفت: وقتی مجموعه‌ای بدین بزرگی راه اندازی می‌شود که گردش مالی، اشتغالزایی، رونق اقتصادی، تحولات صنعتی و... بسیاری را بدنبال دارد، باید منافع آن در وهله اول برای مردم استان هرمزگان باشد.

وی از اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عنوان ظرفیتی بزرگ برای ترانزیت یاد کرد و گفت: کشتی‌های بزرگی می‌توانند در پارسیان پهلو بگیرند و کالا‌هایی که قرار است به کشور وارد شود، از طریق اسکله‌های پارسیان تخلیه و بارگیری می‌شوند.

جباری با اشاره به اینکه استان هرمزگان بدلیل قرار گرفتن در تنگه هرمز، از موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی برخوردار است گفت: بدلیل قرار گرفتن استان هرمزگان در جوار آب‌های آزاد، صنایع بسیاری در این استان فعال شده و بدلیل قرار گرفتن در منطقه خشک و کم آبی، استان هرمزگان می‌تواند فرصت بزرگی برای صنایع آب بر باشد.

وی با اشاره به اینکه فولادسازی‌ها در حال انتقال به استان هرمزگان هستند گفت: بخشی از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نیز در اختیار فولادسازی‌ها قرار گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه هر سرمایه گذاری که در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به فعالیت اقتصادی مشغول شود، کمترین هزینه حمل و نقل را متحمل می‌شود گفت: پارسیان اسکله‌های بزرگی دارد و هر تولیدکننده‌ای که در این منطقه فعال شود، می‌تواند مواد اولیه مورد نیاز، ماشین آلات یا هر کالای وارداتی را از اسکله‌های پارسیان تحویل بگیرد و کالا‌های صادراتی خود را نیز بدون تحمل هزینه‌های حمل، در کوتاه‌ترین مسیر و سریع‌ترین زمان ممکن بار کشتی‌ها کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت اسکله‌ها زیر نظر مدیریت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان قرار دارد گفت: مدیریت منطقه پارسیان تعامل خوبی با شرکت‌های فعال در منطقه دارد و استفاده از ظرفیت بندری نیازی به مکاتبات و بروکراسی اداری ندارد.

جباری منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران دانست و گفت: تمامی افرادی که مایل به فعالیت اقتصادی سودآور هستند، بهتر است به پارسیان مراجعه کنند.

وی از وجود نیرو‌های بومی توانمند در استان هرمزگان خبر داد و گفت: سرمایه گذاران هر تخصصی که بخواهند، در بین مردم هرمزگان وجود دارد. بنابر این نیازی نیست از استان‌های دیگر نیرو بیاورند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آب و هوای هرمزگان گفت: بهتر است فعالان منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از نیرو‌های بومی استفاده کنند، زیرا نیرو‌های بومی با شرایط استان هرمزگان آشنا هستند و می‌توانند در این آب و هوا کار کنند، در حالی که کار برای نیرو‌های غیر بومی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان سخت است و بی شک بازدهی نیرو‌های بومی را ندارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: