April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
شیخ حسینی از عمل به وظایف و انجام تعهدات خبرداد
کد خبر: ۴۱۰۰۵۱
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پایبندی بانک به قانون با انجام ۹۰ درصدی تکالیف خبر داد.

پایبندی به قانون با انجام ۹۰ درصدی تکالیف در بانک توسعه تعاون

از هنگامی که انقلاب پیروز شد و از قطع وابستگی تا رسیدن به خودکفایی در دستور کار قرار گرفت، با انواع بی مهری‌ها و کارشکنی‌ها در سطح جهانی رو به رو شدیم. اما در تمامی ۴۵ سال گذشته شاهد روند رو به رشد کینه توزی‌ها و دشمنی‌ها بودیم و بار‌ها آرزو می‌کردیم ایکاش در اندازه کارشکنی و بی مهری باقی می‌ماند، اما دشمنی‌ها که در اشکال گوناگون از حمله نظامی تا تهاجم فرهنگی گسترش یافت، هر روز عرصه را برای مردم تنگ‌تر کرد.

ورود به جنگ اقتصادی

پس از آنکه دشمن تمامی عرصه‌های مقابله با جمهوری اسلامی را با قدرت دنبال کرد و به نتیجه نرسید، وارد جنگ اقتصادی شد، جنگی که می‌توان روندی فرسایشی داشته باشد و سال‌ها طول بکشد. مهمترین ابزار جنگ اقتصادی، تحریم‌های یک جانبه‌ای بود که هر نوع رابطه اقتصادی جهانیان با ایران را محدود می‌کرد و هنوز این روند با جدیت ادامه دارد. البته توانستیم با ابزار‌های گوناگون تحریم‌ها را دور بزنیم و در زمینه واردات کالا‌های مورد نیاز و صادرات محصولات و کالا‌هایی که در نتیجه تحریم‌ها به خودکفایی در تولید آن‌ها رسیده بودیم، با موفقیت عمل کنیم.

مشکل در نقل و انتقالات مالی

اگرچه در دورزدن تحریم‌ها هزینه‌های زیادی دادیم، اما توانستیم در زمینه تجارت جهانی با موفقیت عمل کنیم. البته در زمینه نقل و انتقالات مالی چالش جدی داریم به نوعی که میلیارد‌ها دلار ارز ناشی از صادرات در کشور‌های عراق، چین، کره جنوبی، هند و... بلوکه شده که برای انتقال آن‌ها به کشور با چالش جدی رو به رو هستیم. اگر چه پول‌های بلوکه شده عدد بسیار بزرگی است، اما در زمینه جابجایی ارز نیز توانسته ایم بخوبی عمل کنیم و دلار‌های ناشی از صادرات را با روش‌های خاص به کشور بازگردانیم که در این زمینه نظام پولی و مالی نقش برجسته‌ای داشته است.

تامین مالی بخش‌های اقتصاد

از آنجا که بسیاری از رویکرد‌ها و روش‌ها اختصاصی جمهوری اسلامی است و نباید به صورت علنی به تشریح آن‌ها پرداخت، اما مسوولان نظام بانکی به صورت غیر مستقیم این روند را تشریح می‌کنند. یکی از بانک‌هایی که نقش برجسته‌ای در مدیریت مالی کشور بر عهده داشته و دارد، بانک توسعه تعاون است که محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه کارگاه آموزشی معاونین فناوری و پشتیبانی استان‌ها به تشریح غیر مستقیم این شرایط پرداخت و گفت: شبکه بانکی به عنوان نقطه ثقل اقتصاد نقشی مهم در تامین مالی بخش‌های متنوع اقتصادی کشور بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

حمایت عملی بانک توسعه تعاون از تولید



انتظارات بالا از شبکه بانکی

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تاکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد تامین مالی اقتصاد بر عهده شبکه بانکی است گفت: حجم انتظارات و تکالیف شبکه بانکی بالاست، کارکنان شبکه بانکی نیز تلاش و اهتمام فراوان برای انجام تکالیف و تعهدات صورت می‌دهند. وی با ابراز تاسف از اینکه برخی مسائل و مشکلات که به ساختار‌های اقتصادی مرتبط است، به بانک‌ها ربط می‌دهند گفت: شبکه بانکی نقطه قوت نظام اقتصادی کشور است، بیشتر تحریم‌های ظالمانه شبکه بانکی را نشانه گرفته و در این وضعیت کارکنان خدوم بانک‌ها به ارائه خدمات بانکی و اعتباری مشغول هستند.

تشریح وظایف معاونان

شیخ حسینی با اعلام اینکه معاونان فناوری، پشتیبانی عملیات بانکی را انجام می‌دهند و زحمات و تلاش‌های آن‌ها کمتر دیده می‌شود گفت: معاونین فناوری و پشتیبانی استان‌ها وظایف و تکالیف متعددی در حوزه پشتیبانی عملیات بانکی اعم از قرارداد‌های اجاره شعب، تامین تجهیزات و سخت افزار‌ها و سامانه ها، خرید کالا، مسائل اداری و سرمایه انسانی، موضوعات مرتبط با املاک و ساختمان، مزایده‌ها و مناقصه‌ها و پرداخت صورتحساب‌ها و ... بر عهده دارند.

شباهت‌های کسب و کار با جنگ

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خطاب به معاونان فناوری و پشتیبانی گفت: شما قابلیت‌های مدیر استان را دارید و برخی نیز تجربه مدیریت استان را داشته اید، اگر حاضر به هجرت و جابجایی باشید، امکان حضور در سایر جایگاه‌های مدیریتی را دارید. وی افزود: توصیه می‌کنم هجرت را بپذیرید که برکات فراوان در زندگی دارد، سیستم بانکی شباهت‌های زیادی به نظام دارد، چنانچه نیروی بانکی همانند سرباز، حضور در نقش‌ها و جایگاه‌های جدید و جابجایی‌ها را بپذیرد بانک می‌تواند به توفیقات بیشتر دست پیدا کند. شیخ حسینی گفت: بار‌ها عنوان کردم شباهت‌های بسیار میان استراتژی کسب و کار و استراتژی جنگ وجود دارد و در کتاب‌ها و منابع علمی و مدیریتی نیز این حقیقت مطرح شده است.

افتخار حضور در بانک توسعه تعاون

مدیر عامل بانک توسعه تعاون با تاکید بر اینکه حضور در این بانک افتخار است گفت: بانک توسعه تعاون عملکرد، موقعیت و اعتبار مناسبی پیدا کرده، همکاران مهارت‌ها و تجارب چند وجهی دارند و جمیع تکالیف و عملیات بانک‌های تخصصی و توسعه‌ای در این بانک به اجرا درآمده است. وی با تاکید بر اینکه بانک توسعه تعاون در تمامی شاخص‌ها اعم از رشد منابع و مصارف، عمل به تکالیف و بهبود شاخص npl عملکرد مناسبی دارد گفت: تنها نکته بانک ارتقای سهم بازار است، در حالی که به لحاظ سرمایه ۱.۵ درصد شبکه بانکی سهم داریم، در منابع زیر یک درصد هستیم و در این موضوع نیازمند رشد هستیم. شیخ حسینی گفت: ۹۰ درصد تکالیف را با کیفیت و به طور هدفمند انجام دادیم و تسهیلات پرداخت کردیم و حتی عملکرد صد در صدی داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: