کد خبر: ۴۱۰۱۳۵
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
نتایج یک مطالعه پرجاذبه ترین و کم جاذبه ترین نقطه روی زمین را مشخص کرده است.

بیشترین و کم‌جاذبه‌ترین مکان‌های روی زمین کجا هستند؟

یک مطالعه علمی توسط یک مجله وابسته به اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا نشان داده است که مکانی با کمترین گرانش در جهان در قله نوادو هواسکاران - پرو واقع شده است، جایی که این نیرو به ۹.۷۶۳۹ متر بر ثانیه کاهش می‌یابد، یعنی کمی کمتر از مقدار متوسط ​​روی زمین که ۹.۸۰۷ متر بر ثانیه است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، این مطالعه در نوع خود اولین نمونه از گرانش در «مقیاس‌های فوق دقیق» بوده است. برخلاف قله نوادو در پرو، این مطالعه همچنین مکانی را که قویترین نیروی گرانشی در کل زمین را دارد، در سطح اقیانوس منجمد شمالی است.

این تفاوت گرانش بین قطب شمال و منطقه هوآسکاران به این معنی است که اگر فردی از ارتفاع ۱۰۰ متری در هر یک از این نقاط سقوط کند، که بعید است، ۱۶ میلی ثانیه پس از سقوط در قطب شمال، در پرو به زمین خواهد رسید.

اگرچه در نگاه اول به نظر می‌رسد که نتایج این مطالعه داده‌هایی هستند که فقط در سطح علمی تأثیر دارند، اما حقیقت این است که دانستن تغییرات گرانش روی زمین در زمینه‌هایی مانند: مهندسی آبی، سیستم‌های ماهواره‌ای یا بهبود مقیاس‌های فضایی کاربرد دارد.

از سوی دیگر، این اطلاعات امکان تصحیح مدل‌های گرانشی موجود را فراهم می‌کند. این امر بر کالیبراسیون مقیاس‌های دقیق مرتبط با لرزه سنج‌ها یا نجوم و در زمینه‌هایی مانند توپوگرافی، ژئوفیزیک، مهندسی و ... تأثیر می‌گذارد.

منبع: ارم نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: