April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۱۳۶
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات گفت: مرکز تبادل پیام که وظیفه انتقال پیام بین پیامرسان‌ها را برعهده دارد دائما ارزیابی امنیتی می‌شود.

سروش پلاس به اتصال متقابل پیوست و روبیکا تا پایان سال وقت دارد/ حفاظت از داده‌ها تضمینی است

طرح اتصال متقابل پیامرسان‌ها که براساس آن امکان ارسال و جابجایی پیام‌های متنی بین سکو‌های ارتباطی داخلی فراهم می‌شود، از ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، رونمایی شد. پلتفرم‌های ایتا، بله، آیگپ و گپ اولین سکو‌های ارتباطی بودند که قابلیت اتصال متقابل را برای کاربران فراهم کردند و مدتی بعد، اوایل تیر ۱۴۰۲ از اتصال متقابل روبیکا و سروش پلاس هم خبر داده شد.

اکنون در حالی که به اواخر سال نزدیک می‌شویم، از سازمان فناوری اطلاعات پیگیر پیشرفت طرح اتصال متقابل پیامرسان‌ها شدیم.
سروش پلاس هم به طرح اتصال متقابل پیامرسان‌ها پیوست

حامد منکرسی، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: ۴ پیامرسان به صورت کامل متصل بودند و پیامرسان سروش پلاس هم اخیرا نسخه جدید خود را منتشر کرده که ظلاهر متناسب با سایر پیامرسان‌ها را متناسب سازی کرده و در سایت خود و سایر بازارگاه‌ها هم قرار داده است.

او اضافه کرد: این امکان از قبل هم فراهم بود، اما UI و UX آن یک مقدار نیاز به تکمیل داشت که انجام شده و اکنون مورد تایید است و در دسترس قرار گرفته است.

به گفته وی سروش پلاس از هفته گذشته به طور کامل متصل شده است.
روبیکا تا آخر سال برای اتصال وقت اضافه گرفت

منکرسی در ادامه درباره اتصال روبیکا هم بیان کرد: روبیکا هم در حال پیاده سازی طرح است و به زودی به مجموعه پیامرسان‌ها اضافه خواهد شد.

او با اشاره به وقت اضافه‌ای که به پیامرسان روبیکا برای اتصال داده شده گفت: این زمان تا پایال سال خواهد بود.
حفاظت از داده‌های کاربران تضمینی است

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات بیان کرد: حفاظت از داده‌های کاربران از گذشته جزء اهداف اصلی ما بوده است. در خود پیامرسان‌ها نظارت به صورت کامل انجام می‌شود و ارزیابی دوره امنیتی را داریم. ایرادات و پیشنهاداتی که برای اصلاحات وجود دارد را به آن‌ها گوشزد و اطلاع رسانی می‌کنیم و روش‌هایی برای رفع مشکلات تعریف می‌شوند.

او ادامه داد: پن‌تست‌ها یا همان تست نفوذ به صورت دوره‌ای در حال انجام هستند. مباحث زیرساخت‌های امنیتی مورد نیاز پیام رسان‌ها را سعی کردیم برایشان تامین کنیم. آن‌های که خودشان قابلیت را داشتند هزینه‌ها رو پرداخت و تامین کردند. آن‌هایی که مشکلاتی داشتند کمک کردیم که بتوانند این زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

منکرسی افزود: با کمک خود بخش خصوصی که در حوزه امنیت داده کار می‌کنند مشاوره‌ها و خدماتی را به پیامرسان‌ها ارائه می‌دهیم تا این تضمین را به کاربران بدهند که امنیت داده‌هایشان حفظ بشود.

او مطرح کرد: مرکز تبادل پیام که وظیفه انتقال و تبادل پیام بین پیامرسان‌ها را برعهده دارد دائما ارزیابی امنیتی می‌شود. علاوه بر اینکه پروتکل، پروتکل امنی است و از ابتدا در طراحی طوری دیده شده که کمترین ریسک امنیتی را داشته باشد با رمز نگاری‌ها و استفاده از آخرین تکنولوژی‍‌های رمزنگاری این موضوع تضمین شده است. اما باز با توجه به تغییرات تکنولوژی، این در حال ارزیابی مجدد است و ارزیابی دوره‌ای انجام می‌شود. اگر اسیب پذیری جدیدی شتناخته شود به سرعت برطرف می‌شود که مشکلی برای داده‌ها پیش نیاید.

معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: طراحی امن و رمز نگاری دو طرفه است از پیامرسان A تا B که پیام جابجا می‌شود کاملا رمز شده است و در مسیر هم به هیچ وجه قابل بازگشایی نیست.

او در پایان گفت: در حال حاضر پیامرسان‌های ایتا، بله، گپ، آیگپ و سروش پلاس متصل شده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: