کد خبر: ۴۱۰۱۸۹
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
دولت ونزوئلا برگزاری موفقیت‌آمیز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

تجلیل ونزوئلا از انتخابات ایران: مشارکت مردم، نشانه بارز انسجام و وحدت ملی بود

دولت ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای، برگزاری موفقیت‌آمیز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای را نشانه بارز «وجدان، انسجام، حاکمیت و وحدت ملی» کشورمان ارزیابی کرد.

رئیس‌جمهوری و دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا، برگزاری تمرین دموکراتیک انجام شده در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان را به مردم و دولت برادر جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویند.

دولت کاراکاس تاکید کرد: ما از مدنیت و شور و شوق مردم ایران که برای مشروعیت بخشیدن به انتخابات به عنوان نمایش وجدان، حاکمیت و اشتیاق برای میهن خود در پای صندوق‌های رای شرکت کردند، تجلیل می‌کنیم.

دولت ونزوئلا همچنین بر خرسندی جمهوری اسلامی ایران از مشارکت مردمی در روز انتخابات که «نشانه بارز انسجام و وحدت ملی» ملت ایران است، تاکید کرد.

نتایج اولیه انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری نشان می‌دهد که مشارکت مردمی از مرز ۴۰ درصد گذشته است.

فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی شعب سراسر کشور که از ساعت هشت تا ۲۴ روز جمعه ۱۱ اسفند برای ۲۹۰ کرسی خانه ملت و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان آغاز شده بود، با حضور پرشور و آگاهانه مردم پایان یافت.

۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر شامل ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات بودند که بیش از ۲۵ میلیون نفر از این تعداد معادل ۴۱ درصد در انتخابات مشارکت کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: