April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۳۱۷
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
0
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اهمیت توسعه خطوط در کلان‌شهرها گفت: رشد صنعت ساخت شبکه متروی پایتخت نسبت به سایر صنایع بسیار سریع بود و می‌توانیم بگوییم ساخت مترو کاملاً بومی است و در بخش تجهیزات نیز ۶۵ تا ۷۰ درصد توانسته‌ایم داخلی‌سازی داشته باشیم.

یک خط مترو معادل بزرگراهی با ۳۳خط عبوری‌است

مسعود درستی افزود: مترو تهران به عنوان پاک‌ترین، امن‌ترین و سریع‌ترین وسیله حمل‌ونقل به خوبی جایگاه خود را در میان شهروندان پیدا کرده است؛ اما با توجه به حجم ترافیک سطح شهر و استفاده شهروندان از خودرو شخصی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.


وی تصریح کرد: اگر ظرفیت یک خط عبوری بزرگراهی در تهران را ۱۸۰۰ وسیله نقلیه شخصی و عموماً تک‌سرنشین در نظر بگیریم و این را مقایسه کنیم با ظرفیت یک خط مترو که ۶۰ هزار نفر در ساعت را تنها در یک‌جهت جابجا می‌کند، می‌توان گفت ظرفیت یک خط مترو معادل بزرگراهی با ۳۳ خط عبوری است و این خود نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت توجه برای توسعه و تجهیز خطوط مترو می‌باشد.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه مترو به‌خاطر اینکه در زیر زمین قرار گرفته بهترین گزینه برای فرار از ترافیک محسوب می‌شود گفت: صرفه‌جویی در وقت و کاهش زمان سفر به‌خصوص برای کلان‌شهری مثل تهران یک موهبت است که استفاده از مترو آن را به ارمغان می‌آورد.

 

درستی خاطرنشان کرد: در تهران سالانه میلیون‌ها ساعت از اوقات شهروندان در ترافیک تلف می‌شود و تنها راه برون‌رفت از این معضل توجه به حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص مترو است. امیدواریم این مهم با توجه رویکردهای مدیریت تهران سرعت بگیرد.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: استفاده از مترو در کلان‌شهر تهران نیاز به تبلیغ ندارد و به خوبی جای خود را در میان مردم پیدا کرده است و دیگر به عنوان یک مطالبه مردمی است که انتظار دارند در سایر مناطق نیز گسترش یابد.

 

وی با تأکید بر اینکه یکی از جنبه‌های مثبت توسعه سیستم‌های ریلی به‌ویژه مترو، امکان انجام سفرهای درون‌شهری و ارتباط حومه با شهر تهران با سرعت مناسب و تردد دقیق و ایمن است خاطرنشان کرد: با توجه به مرکزیت سیاسی و اقتصادی تهران، طبیعی است در اطراف این شهر سکونت سال‌به‌سال رونق بیشتری پیدا کند و برای هدایت جمعیت به شهرهای اقماری لازم است خطوط مترو گسترش یابد. اگرچه این اتصال در مورد برخی از شهرهای اقماری از جمله کرج، هشتگرد و پرند برقرار شده است، اما شهرهای اقماری پرجمعیتی همچون پردیس همچنان از این موهبت محروم‌اند. امیدوارم با توجه به برنامه توسعه خطوط مترو شاهد گسترش این امکانات در سایر نقاط پایتخت در آینده نزدیک باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: