April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۴۰۴
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خانه عود با هدف تثبیت برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و همچنین کمک به ارتقای سطح علمی هنرمندان این ساز، در قشم ساخته می‌شود.

خانه عود در قشم ساخته می‌شود

ادریس راموز در نشست با خبرنگاران جزیره و در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ملی عودنوازی که قرار است روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه در تالار آئینه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم برگزار شود، اظهار کرد: سیاست سازمان منطقه آزاد قشم در رابطه با هنر و هنرمندان، حفظ و حمایت از میراث ملموس و ناملموس در این منطقه مستعد است.

راموز با اعلام اینکه در قشم هنرمندان زیاد عودنواز حضور دارند، افزود: این جشنواره سال آینده در سطح بین‌المللی با حضور نمایندگانی از کشور‌های عربی و آفریقایی در قشم برگزار خواهد شد.

به گفته وی، سال گذشته موفق به ثبت جهانی ساز عود در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) شدیم و امیدواریم با ساخت خانه عود و ادامه برگزاری جشنوار‌های ملی و بین‌المللی در این جزیره، نام قشم بیش از گذشته در نقاط مختلف جهان بدرخشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه ساز عود از ایران به کشور‌های عربی و آفریقایی منتقل شده است، ادامه داد: با داشتن میراثی با ارزش و زبان هنر می‌توانیم در ارتباطات میان فرهنگی در منطقه و فرامنطقه‌ای نسبت به معرفی فرهنگ اصیل کشورمان اقدام کنیم.
بنا به این گزارش، نخستین جشنواره ملی عودنوازان روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه و اختتامیه آن هم روز جمعه در قشم برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: