کد خبر: ۴۱۰۴۰۹
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
دبیر ششمین جشنواره مد و لباس «نقش تن پوش اروند» درمورد این رویداد فرهنگی و هویت آن توضیحاتی داد.

جشنواره مد و لباس «نقش تن‌پوش اروند» هویت ایرانی دارد

مهرداد صیادی، دبیر ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند گفت: ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند، یکی از جشنواره‌هایی با محوریت هنر ایرانی آغاز به کار خواهد کرد.

طراحی از بنا‌های شاخص و یادمان‌های منطقه آزاد اروند، طراحی و ایده گیری از نشانه‌ها و نقش و نگارها، هویت بومی و اصیل منطقه آزاد اروند، طراحی و ساخت صنایع دستی و هنر‌های سنتی مرتبط با ملزومات لباس با موضوع‌های هویت نقش و نماد و بنا‌های تاریخی و هویتی منطقه آزاد اروند، احیا و ایده گیری از لباس اقوام بومی و اصیل ساکن منطقه آزاد اروند به ویژه اقوام عرب است که در چهار بخش برگزار می‌شود و این بخش‌ها عبارتند از: بخش رقابتی، بخش غیر رقابتی، بخش نمایشگاهی و بخش کارگاه‌های آموزشی است.

او ادامه داد: شرکت برای عموم مردم آزاد است و افراد تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت ارسال آثار دارند و نمایش آثار هم از اول تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ انجام می‌شود که پوستر این جشنواره دربرگیرنده تمامی اطلاعات برای عموم مردم است.

صیادی افزود: واقعیت این است که جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند با هویت احیای لباس اقوام به ویژه اقوام عرب ساکن در منطقه اروند و معرفی این منطقه به کل کشور با همین بومی، گردشگری، صنایع دستی و فرهنگی این منطقه انجام می‌شود تا افراد بتوانند با این موارد آشنایی بیشتری پیدا کنند.

صیادی تصریح کرد: بخش‌های مختلف جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند شامل طراحی لباس، طراحی دوخت، لباس‌های عفیفانه، ست خانواده، بخش‌های اکسسوری و زیورآلات و کیف و کفش و طراحی پارچه و صنایع دستی مرتبط با پوشاک است.

او ادامه داد: این جشنواره در چهار بخش طراحی شده است که به آن اشاره کردم و شامل بخش‌های رقابتی، غیر رقابتی، آموزشی و نمایشگاهی است و در هر بخش یک سری شرایط را درنظر گرفتیم تا علاقه‌مندان بتوانند در این رویداد هنری شرکت کنند و حضور داشته باشند.

صیادی یادآور شد: این جشنواره در سطح کشور برگزار خواهد شد و ما میزبان تمامی عزیزان از سراسر کشور هستیم و مهلت ارسال آثار هم اعلام شد که در صورت استقبال از جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند و اخذ مجوز‌ها قابلیت تمدید وجود دارد.

دبیر ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند افزود: بیشترین هدف ما نیز، معرفی فرهنگ بومی است که منطقه آزاد اروند به خاطر شرایط اقتصادی که دارد دارای تنوع اقوام است که علاوه بر اقوام عرب، اقوام بختیاری، کرد و تقریباً دیگر قومیت‌ها در آن جا حضور دارند. به همین دلیل، سعی کرده ایم با احترام به تمامی اقوام به اقوام ذکر شده بپردازیم تا با احیای لباس‌های آن‌ها فرهنگ پوششی اقوام را نشان دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: