April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۴۵۲
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
0
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: مبارزه باعرضه پوشاک محرز قاچاق مجدداً آغاز شده است و به‌ صورت مستمر نظارت در این حوزه صورت خواهد پذیرفت.

آغاز برخورد با عرضه پوشاک قاچاق در سطح تهران

به نقل از مهر، بر اساس اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حجت‌الله مهدوی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: در ادامه اقدامات ستاد مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح استان تهران، با هماهنگی‌های انجام شده از طریق نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط و بر اساس وظایف ذاتی ستاد، مبارزه باعرضه پوشاک محرز قاچاق مجدداً آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: البته درگذشته نیز اقداماتی پیرامون مبارزه باعرضه کالای قاچاق انجام شده بود؛ اما اکنون مطابق با منویات مقام معظم رهبری، دستور رئیس‌جمهور، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین استاندار تهران، به‌صورت مستمر نظارت در این حوزه صورت خواهد پذیرفت.

 

به گفته مهدوی، استمرار در مقابله باعرضه کالای به تقویت تولید ملی منجر خواهد شد، امری که در نهایت رضایت‌مندی مردم و تولیدکنندگان را به دنبال خواهد داشت.

 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: در حال حاضر در تمامی حوزه‌ها (یعنی البسه، کفش، کیف، کفش و…) و در تمامی سطح استان تهران، مقابله باعرضه کالای قاچاق صورت می‌گیرد و هرگونه تخلف با برخورد جدی و قانونی همراه خواهد بود، درعین‌حال این برخوردها مقطعی نبوده و ادامه‌دار است.

 

پیش از  این  مجید افتخاری، اظهار کرده بود: طرح مقابله با قاچاق پوشاک در سطح عرضه فقط دو هفته به صورت مقطعی انجام شد و در نهایت با فشارهای برخی از اتحادیه‌ها در آستانه شب عید متوقف شد.

 

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک رها شده و این صنعت با همه ظرفیت در اختیار افرادی قرار گرفته که توانایی و شناخت درست ندارند، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم ترک‌ها برنامه‌ریزی شده و منسجم در حال ورود به بازار ایران هستند. در شرایطی که واردات ممنوع است برخی از برندهای ترک فروشگاه‌های وسیع در کشور گرفته‌اند. اینکه چگونه مجوز گرفته‌اند بحث پیچیده‌ای است اما معمولا ادعا می‌کنند که کالای خود را در ایران تولید می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: کشف ۲۰ میلیاردی بلوریجات قاچاق در پایتخت

 

افتخاری ادامه داد: اخیراً یک پلتفرم ترکیه‌ای ادعا کرده بود که یک میلیارد دلار در بازار ایران فروش داشته و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این پلتفرم اینماد و مجوزهای فعالیت رسمی در داخل کشور را هم دارد و با درگاه بانکی رسمی فعالیت غیرقانونی قاچاق داشته است. در نهایت هم  به خاطر مسئله عفاف و حجاب با این پلتفرم برخورد شد و نه به دلایل اقتصادی. البته این پلتفرم فقط چند روز مسدود بوده و در حال حاضر باز شده و دوباره مشغول فعالیت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: