April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۴۶۰
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
0
رییس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران قیمت جدید انواع شیرینی خشک و تر را علام کرد و گفت: قیمت فروش شیرینی شب عید و ایام نوروز تغییر نمی‌کند.

شیرینی شب عید چند؟

علی بهره‌مند با بیان اینکه قیمت فروش شیرینی شب عید و ایام نوروز تغییری نخواهد داشت، گفت: نظارت بر کیفیت و عملکرد قنادی‌ها توسط اتحادیه تشدید می‌شود.

 

وی درباره وضعیت قیمت شیرینی شب عید و ایام نوروز افزود: با توجه به آزادسازی نرخ کالاهای اساسی همچون آرد و افزایش قیمت سایر مواد اولیه تولید کیک و شیرینی، هیچ قیمت‌گذاری دستوری برای شیرینی شب عید و ایام نوروز سال ۱۴۰۳ نداریم، اما مردم می‌توانند هرگونه گران‌فروشی را به اتحادیه و سازمان تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

 

بهره‌مند بر این باور است که قیمت شیرینی بر اساس کیفیت و رتبه‌بندی توسط قنادی‌ها تعیین می‌شود؛ اما انتظار می‌رود قنادان محصول باکیفیت را با قیمت‌های مناسب به دست مردم برسانند.

 

رئیس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران اظهار کرد: شیرینی فروشی‌های درجه یک و دو بر اساس متریال مورداستفاده و عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.

 

بهره‌مند بیان کرد: تمامی قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها یک‌شور تحت نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور قرار دارند.

 

به گفته وی، بحث نظارت برعهده واحدهای نظارتی و سازمان صمت استان تهران است، اما طبق روال همیشه در ایام خاص نظارت‌های بازرسان اتحادیه قنادان نیز در بحث کیفیت و عملکرد تشدید می‌شود

 

رییس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران توصیه کرد: هموطنان شیرینی شب عید خود را از قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌هایی که پروانه فعالیت دارند، خریداری کنند.

 

وی افزود: در صورتی که شهروندان در خصوص کیفیت و قیمت محصولات عرضه شده در قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌های تهران شکایتی داشته باشند، می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ با اتحادیه قنادان یا شمار ۱۲۴ سازمان تعزیرات کشوری تماس بگیرند.

 

طبق آمارها در مجموع بیش از ۳۵ هزار واحد قنادی و شیرینی‌فروشی دارای پروانه در سراسر کشور فعال‌اند که از این تعداد حدود ۲ هزار واحد پروانه‌دار در تهران فعالیت دارند.

 

بررسی‌های میدانی از قنادی‌های سطح شهر نشان می‌دهد امسال قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر و خامه‌ای بر حسب کیفیت بین ۱۸۵ تا ۲۵۰ هزار تومان، شیرینی دانمارکی، زبان و پاپیونی بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان، کیک یزدی بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در شیرینی فروشی‌های درجه یک و دو به فروش می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید: آغاز به کار نمایشگاه بهاره تهران از امروز

 

سال گذشته برحسب کیفیت و درجه‌بندی قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر بین ۱۲۰ تا ۱۳۵ هزار تومان، شیرینی دانمارکی بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، کیک یزدی بین ۷۰ تا ۸۵ هزار تومان، نارگیلی و گردویی بین از ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان، کشمشی و زبان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: