دهقان کیا از بی توجهی دولت و مجلس به کارگران و بازنشستگان انتقاد کرد
کد خبر: ۴۱۰۴۶۳
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه استقبال پایین از انتخابات دلایل بسیاری دارد گفت: مهمترین دلیل استقبال پایین از انتخابات، اعتراض به وضعیت بد معیشتی بود.

قهر با صندوق رای واکنش به تورم بالا و دستمزد‌های پایین

علی دهقان کیا با تاکید بر اینکه مشارکت ضعیف مردم در انتخابات دلیل دارد گفت: مردم با چالش بزرگ ضعف معیشت که ریشه در سومدیریت دارد، روبرو هستند و، چون چرخ زندگی شان نمی‌چرخد، با نیامدن پای صندوق‌های رای به آن اعتراض کردند.


وی با اشاره به روایت معروفی که از پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) نقل می‌شود گفت: خاتم الانبیا فرمودند "اگر از در خانه‌ای فقر وارد شود، از در دیگر ایمان می‌گریزد". امروز که مردم پای صندوق‌ها نیامدند، مسوولان به واقع مصداق این روایت از پیامبر اکرم را مشاهده کردند.


وی با اشاره به حضور گسترده مردم در آزمون‌های حمایت از نظام گفت: مردم در مناسبت‌های مختلف وارد عرصه شدند. مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با تمام توان وارد عرصه شدند، اما آن حضور برای حفظ نظام بود و هرگز به مفهوم رضایت از عملکرد دولت‌ها، مجلس شورای اسلامی و مسوولان نبوده است.


رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم نیز شرکت کنندگان برای حفظ نظام آمدند و هرگز از عملکرد مسوولان رضایت نداشتند گفت: آن‌هایی که همچون دوره‌های گذشته پای صندوق‌های رای نیامدند، در مخالفت با نظام این عمل را انجام ندادند، بلکه مشکلات معیشتی و بی توجهی دولت به سفره‌های خالش شان باعث شد از حضور پای صندوق‌های رای خودداری کنند تا بدین وسیله اعتراض خود را به عملکرد مسوولان نشان دهند.


وی با تاکید بر اینکه برای حفظ نظام نیز حد و اندازه‌ای وجود دارد گفت: اگر مردم پای صندوق‌های رای نیامدند، یعنی کارد به استخوانشان رسیده و نسبت به آینده بی‌تفاوت شدند.

 

بیشتر بخوانید:

کارگران و بازنشستگان بدنبال مجلسی کارآمدتر


دهقان کیا با ابراز تاسف از وعده درمانی که ناامیدی بیشتری را رقم زده گفت: هر روز دولت سیزدهم، مجلس یازدهم و دیگر مسوولان اعلام می‌کنند در تلاش برای کاهش تورم، کنترل گرانی و تامین معیشت مردم هستیم، اما آنچه در عمل مشاهده می‌کنند، گرانی و تورمی است که باعث سفره‌های خالی و شرمندگی نان آور خانواده مقابل زن و فرزند است.


دهقان کیا با اعلام اینکه بودجه کلانی برای دستگاه‌ها تصویب می‌کنند، اما وقتی به افزایش دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان می‌رسند، اعلام می‌کنند که این افزایش تورم‌زا است گفت: سهم حقوق و دستمزد در تولید کالا بین ۳ تا ۷ درصد است که در مقایسه با هزینه‌های تولید، عددی بسیار ناچیزی است و بقیه هزینه‌ها ربطی به دستمزد نیروی کار ندارد.


رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه کف‌گیر مردم به ته دیگ خورده است گفت: مردم اگر پس‌اندازی هم داشتند، آن را صرف هزینه‌های وحشتناکی کردند که ناشی از سومدیریت دولت در کنترل قیمت‌ها و بی توجهی مجلس به نظارت بر نظام توزیع بوده است.


وی با تاکید بر اینکه مردم دیگر پس اندازی ندارند که آن را برای تامین هزینه‌های تورم و گرانی‌های سرسام آور صرف کنند گفت: بدتر آن است که مردم در نتیجه سفره‌های خالی، توانی هم ندارند که در مقابل بحران‌های مستمر اقتصادی ایستادگی کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: