بودجه شرکت با حضور مدیران بررسی شد
کد خبر: ۴۱۰۴۷۳
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
بودجه‌ی بیمه دی برای سال آتی، طی جلسه‌ای با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد این شرکت بررسی شد.

ریل گذاری بیمه دی بر فروش و سوددهی

هر دولت، وزارتخانه، سازمان، نهاد، شرکت و... برای آنکه بتواند به فعالیت خود ادامه دهد، نیازمند برنامه ریزی است. در قالب برنامه ریزی مشخص می‌شود که مجموعه در چه شرایطی قرار دارد، چه اهدافی تعیین کرده، در چه مدت زمانی می‌خواهد به آن اهداف برسد، چه ابزاری در اختیار دارد و چه ابزاری باید تهیه کند تا وارد دوره بعدی با قدرت و جدیت شود.

بودجه در راس امور

برای آنکه یک مجموعه بتواند مسیر توسعه را با قدرت و جدیت طی کند، باید برای دستیابی به آن‌ها هزینه کند و برای تامین این هزینه‌ها به درآمد نیاز دارد. نظام هزینه و درامد تحت عنوان بودجه تعریف می‌شود. بودجه روند فعالیت‌ها را تعیین می‌کند و باعث می‌شود عملکرد یک مجموعه مورد نقد و بررسی قرار گیرد. به عنوان مهمترین نمونه، بودجه سالیانه دولت قابل بررسی است. تمامی دستگاه‌های دولتی دخل و خرج خود را به هیات دولت ارایه می‌دهند و هیات دولت پس از بررسی و تایید نهایی، به مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی ارایه می‌کند. عملکرد دولت در بررسی بودجه به وسیله دیوان عدالت اداری بررسی و در قالب تفریغ بودجه به مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه ناظر تسلیم می‌شود تا دولت مورد بازخواست قرار گیرد.

قوانین شرکت‌های دولتی

تمامی دستگاه‌های دولت ناچار هستند دخل و خرج خود را به هیات دولت ارایه کنند، اما شرکت‌های خصوصی اجباری به این مهم ندارند، اما مدیران باید بودجه را بررسی و برای سال اینده ریل گذاری کنند. شرکت بیمه دی یکی از بیمه‌های خصوصی است که با ۱۷ سال سابقه فعالیت مستمر و رو به جلو، با ۲۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثبت شده و تولید حق بیمه سالیانه بیش از ۴۰۰۰۰ میلیارد و برخورداری از بالاترین سطح توانگری در صنعت بیمه (سطح ۱ توانگری با نسبت ۲۴۱) از منظر سهم بازار جایگاه چهارم در بین ۳۳ شرکت فعال در این صنعت را دارد.

 

بیشتر بخوانید:

حرکت نوزده ساله بیمه دی در مسیر رونق و توسعه



بررسی بودجه دی

شرکت بیمه دی نیز همچون دیگر شرکت‌های با ثبات، عملکردی مستمر دارد که در خصوص تعیین بودجه نیز، نشستی برای بررسی و تعیین بودجه برگزار کرد. در این نشست علاوه بر طاهر موهبتی مدیرعامل این شرکت، معاونین «فنی»، «برنامه‌ریزی و تحول کسب و کار»، «مالی و اقتصادی»، و «معاون توسعه بازار و خدمات پس از فروش» نیز حضور داشتند که با بررسی بودجه‌های پیشنهادی هر معاونت، سهم هر رشته در ترکیب پرتفوی بیمه دی مورد بررسی قرار گرفت.

سیاستگذاری‌های ویژه

در این نشست مدیرعامل بیمه دی با تاکید بر برنامه‌محوری شرکت و پایبندی به تحقق بودجه اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف شرکت بیمه دی در سال ۱۴۰۳ فروش باکیفیت، بهبود تجربه مشتریان، نگهداشت مشتریان، افزایش سهم از بازار و تمرکز ویژه بر خرده‌روشی است. طاهر موهبتی ابراز امیدواری کرد: با برنامه پیش رو که همه مدیریت‌های ستادی و شعب در تدوین آن نقش داشته‌اند، افق‌های ترسیم شده به تحقق رسانیده شود. مدیرعامل بیمه دی تاکید کرد: بیمه دی با تکیه بر دانش نوین و توجه به بازار‌های جدید کسب و کار سهم خود را از بازار صنعت بیمه افزایش خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: