April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۵۰۵
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
به گفته مسئولان، والدین نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ برای اختصاص ۱.۵ میلیون تومان سهام حداکثر تا پایان اسفندماه امسال فرصت ثبت‌نام در پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک را دارند.

والدین برای دریافت سهام نوزادان متولد ۱۴۰۱ خود چه اقدامی انجام دهند؟

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مهر ماه سال ۱۴۰۰ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در آبان همان سال به تمام دستگاه‌های اجرایی ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم به منظور اجرا ابلاغ شد.

مطابق این قانون برای دستگاه‌ها وظایف عمومی و تخصصی تعیین شده است. وزارت امور اقتصادی و دارایی متولی اجرای ماده ۱۱ این قانون است. ماده ۱۱ دولت را مکلف کرده به متولدین از ابتدای سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰ میلیون ریال سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس را اختصاص دهد.

این رقم برای سال ۱۴۰۱ برای هر فرزند متولد شده ۱۵ میلیون ریال (۱.۵ میلیون تومان) تعیین شده است و برای سال‌های بعد نیز به مدت ۷ سال در قانون بودجه باید ارقام تعیین و تامین اعتبار شود.

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام از ابتدای اردیبهشت ماه امسال ثبت‌نام والدین متولدین ۱۴۰۱ برای دریافت سهام نوزادان در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آغاز شد.

اقدامی که در خصوص جزئیات آن احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی گفته بود: در ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد مکلف شده بود سالانه سهامی را برای نوزادان در نظر بگیرد. این عدد برای نوزادان متولد ۱۴۰۱، یک و نیم میلیون تومان سهام به ازای هر نوزاد است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: