April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
افزایش بیش از۱۴۱ درصدی سرمایه شرکت نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۱۰۵۵۸
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
افزایش بیش از۱۴۱ درصدی سرمایه شرکت نشان می‌دهد که فولاد آلیاژی ایران برای رکوردزنی‌های جدید خیز برداشته است.

خیز فولاد آلیاژی ایران برای رکوردزنی‌های جدید

در شرایطی که شاهد بحران اقتصادی ناشی از فشار‌های سیاسی و کینه توزی‌های دشمنان هستیم، با چالش جدی تحریم در ابعاد گوناگون رو به رو شده ایم. تحریم‌ها مانع بزرگی در تمامی عرصه هاست. اگرچه همواره اصرار می‌کنیم که تحریم‌ها هیچ تاثیری بر اقتصادمان نگذاشته، اما واقعیت چیز دیگری است که برای اثبات این ادعا، کافی است به ده‌ها میلیارد پول‌های بلوکه شده ایران در دیگر کشور‌های جهان اشاره کنیم.

تحریم نفتی

اگرچه از تحریم به عنوان چالش جدی یاد می‌شود، اما اصلی‌ترین تحریم متوجه فروش نفت است، نفتی که سالهاست به صورت خام به دیگر کشور‌ها می‌فروشیم و، چون به درامد‌های ناشی از خام فروشی نفت متکی بودیم، در جنگ اقتصادی، تحریم نفت بسیار کارساز بوده و تاثیرات مستقیمی بر اقتصاد کشور گذاشته است.

شکوفا کردن دیگر ظرفیت‌ها

برای مقابله با تحریم نفتی، بر استفاده از دیگر ظرفیت‌های کشور تاکید شده که بخش صنعت و معدن یکی از مهمترین آنهاست. در بخش معدن، سنگ آهن مقوله مهمی است که توانسته به رونق اقتصادی منجر شود، اما در بحث سنگ آهن در مسیر بی راهه گام برمی داشتیم و خام فروشی را در پیش گرفته بودیم. خوشبختانه با درک درستی که از معضل خام فروشی بر کشور حاکم شد، به سوی صنعت فولاد حرکت کردیم و در مدت کوتاهی به اندازه‌ای صنایع فولادسازی را در کشور ایجاد کردیم که توانستیم رتبه دهم را در جهان بدست آوریم.

فولاد آلیاژی در صدر

در بخش فولادسازی ها، فولاد آلیاژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فولاد آلیاژی پایه بسیاری از تولیدات دیگر است و به جرات می‌توان ادعا کرد که فولاد آلیاژی به عنوان مواد اولیه بسیاری از صنایع دیگر، کاربرد دارد. از سوی دیگر در بحث صادرات نیز نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند. با وجود اهمیتی که فولاد آلیاژی دارد، فولادسازی‌های انگشت شماری در این عرصه نقش برجسته ایفا می‌کنند که شرکت فولاد آلیاژی ایران در صدر این مهم قرار دارد.

نقش آفرینی سرمایه

برای آنکه یک شرکت بتواند با قدرت و توانمندی بیشتری گام بردارد، به ابزار‌های گوناگونی نیاز دارد که نیروی انسانی توانمند، سرمایه در گردش مناسب، فناوری بروز، ماشین آلات پیشرفته، مدیریت کارآمد و... نقش آفرینی می‌کند. اگرچه هر کدام از این بخش‌ها به تنهایی از گزینه‌های تاثیرگذار است، اما سرمایه به عنوان عامل اصلی و محور روغن کاری چرخ‌های تولید، نقش مهمی ایفا می‌کند.

ضرورت افزایش سرمایه

هر شرکت در هر قالب دولتی، خصوصی یا تعاونی، با سرمایه اولیه‌ای تشکیل می‌شود، اما به مرور زمان و با گسترش فعالیت ها، به افزایش سرمایه نیاز دارد. افزایش سرمایه باعث می‌شود یک شرکت بتواند گام‌های بلندتری بردارد. اما افزایش سرمایه راهکار‌ها و روش‌های خاص خودش را دارد که مهمترین روش، استفاده از مصوبه مجمع است. آنچه در مجمع واقع می‌شود، ارایه عملکردی است که مبنای تصمیم گیری برای آینده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نقش آفرینی فولاد آلیاژی در قطع وابستگی و رسیدن به خودکفایی



افزایش سرمایه فولاد آلیاژی

یکی از مهمترین شرکت‌های فعال در عرصه فولاد، شرکت فولاد آلیاژی است. این شرکت که با قدرت در عرصه تولید فولاد گام برمی دارد، با افزایش تولید از نظر کمی و کیفی، توانسته نقش تاثیرگذاری در تمامی عرصه‌ها داشته باشد. از آن جا که شرکت فولاد آلیاژی روی ریل توسعه گام برمی دارد، گزارش درخور توجهی از عملکرد بالا در مجمع ارایه کرد که دستاورد‌های بزرگی در پی داشت.

افزایش ۱۴۲ درصدی سرمایه

مجمع فوق‌العاده شرکت فولاد آلیاژی ایران با حضور ۷۹ و ۱۶ صدم درصدی از سهامداران در محل مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی، تالار ابوریحان و به منظور تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه و تطابق اساس‌نامه شرکت با نمونه اساس‌نامه سازمان بورس برگزار شد. یکی از اهداف تعیین شده در این مجمع، افزایش سرمایه شرکت فولاد آلیاژی ایران بود که اکثریت قاطع سهامداران حاضر در مجمع، با افزایش سرمایه‌گذاری ۱۴۱ و۶۶ درصدی این شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته موافقت کرد تا سرمایه این شرکت از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیار تومان به ۵ هزار و ۸ میلیارد تومان برسد.

افزایش معنادار

اعدادی که در مجمع شرکت فولاد آلیاژی ارایه شد، بیانگر گام بلندی است که این شرکت برای آینده دارد. هنگامی که افزایش نزدیک به ۱۴۲ درصدی سرمایه تصویب می‌شود، گویای عملکرد مثبتی است که شرکت تاکنون داشته و برنامه‌های توسعه‌ای است که شرکت برای آینده ترسیم کرده است. البته محل تامین افزایش سرمایه نیز قابل توجه است. این افزایش سرمایه از محل تسهیلات بانکی، استقراض یا روش‌های سوال برانگیز دیگر نیست، بلکه به جریان انداختن آن بخش از سرمایه‌هایی است که مولد نبوده و با تصمیم مجمع، به درآمدزایی و رونق بیشتر شرکت فولاد آلیاژی ایران منجر خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: