April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۵۷۰
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
بانک سینا تا پایان بهمن‌ماه سال جاری مبلغ پنج هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت کرد.

پرداخت بیش از پنج هزار میلیارد ریال وام اشتغال‌زایی به مددجویان سازمان‌های حمایتی توسط بانک سینا

بانک سینا بر اساس رویکرد اشتغال‌زایی پایدار برای افراد کمتربرخوردار جامعه، تا پایان بهمن‌ماه امسال، در حدود سه هزار و ۹۲۲ فقره وام اشتغال‌زایی به مبلغ چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به مشمولان معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت کرده است.

همچنین این بانک به منظور کمک به بهبود عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» بر اساس توافقات صورت‌گرفته با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده و در این راستا با تخصیص منابع مالی ویژه این گروه از مشتریان، در سه ماه گذشته، مبلغ ۱۹ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های واجد شرایط، پرداخت کرده است.

گفتنی است پرداخت انواع وام‌های قرض‌الحسنه بانک سینا نظیر ازدواج، فرزندآوری، اشتغال‌زایی و… در چارچوب ضوابط و بخشنامه‌های بانک مرکزی همچنان ادامه داشته و کمک به توسعه عدالت اجتماعی همواره در دستور کار این بانک قرار دارد.

 

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدات بانک سینا در پرداخت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری

بانک سینا با پرداخت ۱۰۰ درصدی بودجه تکلیفی پرداخت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری سال ۱۴۰۲، به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

بانک سینا، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و همسویی با برنامه‌های دولت، قبل از اتمام سال جاری، بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرده است که این اقدام حکایت از نقش‌آفرینی مؤثر بانک سینا در خصوص تسهیل ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده دارد.

بر این اساس، بانک سینا توانست تا نیمه اسفندماه سال ۱۴۰۲ با پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج در چارچوب تکالیف ابلاغی بانک مرکزی، مبلغ بیش از ۱۰ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال به پنج هزار و ۱۲۹ متقاضی پرداخت کند.

همچنین این بانک در مدت مذکور، مبلغ چهار هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به خانواده‌های واجد شرایط پرداخت کرده است که این رقم نشان می‌دهد ۱۰۰ درصد تعهدات بانک سینا در این زمینه، محقق شده است.

گفتنی است بانک سینا در سال گذشته نیز بیشترین درصد پوشش بودجه‌ای در تسهیلات تکلیفی مربوط به فرزندآوری را به خود اختصاص داده بود.



افزایش سهم بازار ارزی بانک سینا از اصلی‌ترین اهداف سال آتی است

غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا در همایش واحد‌های ارزی که با موضوع تبیین اهداف و سیاست‌های ارزی در راستای افزایش سهم بازار بانک در حوزه ارزی برگزار شد، ضمن تبیین اهم اقدامات این بانک در سال جاری، از پوشش ۱۴۵ درصدی بودجه سود بانک و رشد ۳۵ درصدی منابع بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

فتحعلی با قدردانی از هم‌افزایی و همفکری تمامی واحد‌های بانک سینا در پیشبرد مطلوب طرح راهبردی کسب‌وکار بانک در نخستین سال اجرای آن، تصریح کرد: تا پایان بهمن‌ماه سال جاری با تلاش بی‌وقفه در زمینه حل موانع با رویکرد ایجاد فرصت در حوزه ارزی، توانستیم درآمد قابل قبول ارزی کسب کنیم که این روند را در چارچوب طرح راهبردی کسب‌وکار با جدّیت در سال آینده نیز ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل بانک سینا با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه ارزی در منابع بانک گفت: باید در کنار فعالیت‌های ریالی، خدمات و فعالیت‌های ارزی هم توسعه یابد و با ارائه برنامه‌های عملیاتی، کسب درآمد بیشتری از محل خدمات ارزی به دست آوریم.

وی با اشاره به خدمات بانک در حوزه ارزی، سرعت‌بخشی به فعالیت‌های این حوزه را ضروری دانست و بر توسعه این خدمات با محوریت نقل و انتقال ارز و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مطلوب صندوق توسعه ملی تأکید کرد.

فتحعلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بهره‌گیری از نیروی جوان و متخصص در امور ارزی و بین‌الملل، سطح عملکرد این حوزه را بهبود می‌بخشد و باید با انسجام گروهی و همکاری بیشتر واحد‌های ارزی، سهم بیشتری از بازار‌های مالی و اقتصادی کشور به دست آوریم تا بتوانیم به نتایج مطلوب‌تری در مسیر طرح تحول بانک برسیم.

گفتنی است همایش سراسری واحد‌های ارزی باحضور رؤسا، معاونین، رؤسای دوایر و کاربران ارزی شعب و ستاد از تاریخ ۹ لغایت ۱۰ اسفندماه جاری در سالن اجتماعات بانک سینا در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: