کد خبر: ۴۱۰۶۱۴
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
0
مدیر فنی شبکه شاد گفت:با استفاده از هوش مصنوعی و نظارت انسانی، تمامی محتواهای نامناسب و غیراخلاقی از شاد پاک می‌شود.

روزانه ۳ میلیون فایل در شاد سرچ می شود

قاسم زاده، مدیر فنی شبکه شاد گفت: از موتور جستجوی شبکه شاد می‌توان متوجه شد که دانش‌آموزان ما به چه چیزی علاقه‌مند هستند و چه چیزی را دنبال می‌کند.

وی افزود: جستجو‌های شاد براساس جنسیت کاربر، مقطع تحصیلی و استان اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌دهد که با کمک آن می‌توان سرچ کاربران را رصد کرد.

او ادامه داد: کودکانی که کلمات دارای ابعاد آسیب‌های اجتماعی را سرچ و جستجو می‌کنند، برای جلوگیری از ورود به حیطه آسیب‌های اجتماعی، آن‌ها را پس از شناسایی به مشاوره ارجاع می‌دهیم این در حالی است که در فایل و صفحات شخصی افراد ورود نمی‌کنیم و این بخش پایش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم بیشترین شرکت را در شاد دارند افزود: یک رویکرد سنجی داریم به اسم پایش محتوا که با استفاده از هوش مصنوعی و نظارت انسانی، تمامی محتوا‌های نامناسب و غیراخلاقی از شاد پاک می‌شود؛ روزانه ۳ میلیون فایل در شاد سرچ می‌شود. این فایل‌ها در کانال‌ها و گروه‌های شاد به عنوان مکان‌های عمومی منتشر می‌شود.

مدیر فنی شبکه شاد اعلام کرد: این محتوا‌های نامناسب از ۲.۵ درصد به کمتر از ۰.۰۵ رسیده است.

قاسم زاده با بیان این که قابلیت جدید به شبکه شاد اضافه شده؛ افزود: بچه‌ها می‌توانند داستان نویسی و فکر‌ها و افکارشان را تبدیل به فیلم کنند و کار دوبله انجام دهند؛ کاراکتر تهیه کنند و اسم این برنامه را «دنیای شاد» می‌گذاریم.

وی عنوان کرد: بچه‌ها در مدارس باید برای ۷۰ سال آینده آماده شوند و تمامی مدارس کیفیت لازم برای آموزش ورود به زندگی را ندارند؛ هدف ما کاهش خلاءهاست؛ هرچند شاد نمی‌تواند جایگزین مدرسه باشد، اما کاملاً مکمل مدرسه است.

مدیر فنی شبکه شاد به پلتفرم آموزشی در شاد اشاره کرد که تمامی درس‌ها از پایه پنجم دبستان تا کلاس دوازدهم به صورت فیلم‌های آموزشی کاملاً رایگان طراحی شده، اما قسمت کنکور و تیزهوشان آن اشتراکی است و باید برای استفاده از آن اشتراک تهیه شود.

وی با بیان این که در حال حاضر ۳۲۰ سرور داریم که در دوران کرونا ۸۰ سرور دیگر اضافه شد تصریح کرد: در حال حاضر برای تامین آن نیازمند تامین اعتبار هستیم، مشکل پهنای باند نداریم و مشکل تعداد سرور است.

او ادامه داد: روز‌هایی که محتوا‌ها زیاد است و مدارس غیرحضوری برگزار می‌شوند مجبور هستیم محتوا‌های قبلی را پاک کنیم و محتوای جدید را اضافه کنیم. این در حالیست که سرعت اینترنت افراد برای استفاده از شاد متفاوت است و همین می‌تواند عاملی برای قطع و وصلی شبکه باشد.

مدیر فنی شبکه شاد به استفاده دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شبکه شاد اشاره کرد که براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی هزینه گرفته شده بابت خدمات شاد باید صرف توسعه شاد شود.

قاسم زاده با بیان اینکه پویش‌های اجرا شده در شاد توسط سفارش نهاد یا ارگان خاص برپا می‌شود گفت: سال گذشته معاونت سلامت تربیت بدنی آموزش و پرورش پویش چهارشنبه سوری را طراحی کرد، تا الان پویشی درخواست داده نشده، با توجه به تقابل ماه رمضان و عید نوروز برنامه‌ها به سمت ماه رمضان پیش می‌رود و در حال حاضر دارالقرآن کمپینی با نام «زندگی با آیه‌ها» برای ماه رمضان طراحی کرده و امیدواریم در شب عید برنامه‌ای طراحی شود.

قاسم زاده همچنین ادامه داد: داده‌ها نشان می‌دهد در بازه فیلترینگ گوگل، بچه‌ها شاد را جایگزین گوگل کرده بودند و تلاش ما این است که تمام امکانات وب را در دسترس بگذاریم. حفاظت از اطلاعات کاربر برای ما اهمیت دارد و شاد امن‌ترین اپلیکیشن به دلیل داشتن ۱۳ لایه امنیتی است که نفوذ زیر ساخت در آن غیرممکن است؛ تمام دسترسی‌ها به داده‌های دانش آموزان را آموزش و پرورش انجام می‌دهد لذا امن است.

وی در پایان اظهار کرد: احراز هویت در شاد فقط برای معلم و مدیر و دانش آموز است و تلاش می‌کنیم در پلتفرم شاد ذی نفعان شاد را به والدین، سایر اعضای نظام آموزشی، اعضای ستادی آموزش و پرورش، معاون آموزش، معاون انضباطی و مشاور گسترش دهیم تا داشبورد اختصاصی خود را داشته باشند. دانش آموزان متوسطه دوم نسبت به سایر مقاطع تحصیلی کمترین فعالیت را در شاد دارند و علت آن این است که تعدادی از دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش فعالیت می‌کنند و در سرور‌های دیگر فعالیت خود را انجام می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: