کد خبر: ۴۱۰۶۱۶
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
0
ناسا و بوئینگ، پرتاب اولین ماموریت سرنشین‌دار کپسول «استارلاینر» را تا اوایل ماه مه به تعویق انداختند.

اولین ماموریت سرنشین‌دار کپسول «استارلاینر» به تعویق افتاد

اولین ماموریت سرنشین‌دار کپسول جدید «استارلاینر» (Starliner) شرکت «بوئینگ» (Boeing) که با تاخیر طولانی همراه شده بود، دوباره به تعویق افتاد.

به نقل از اسپیس، این ماموریت به مقصد «ایستگاه فضایی بین‌المللی» (ISS) که «آزمایش پرواز سرنشین‌دار» (CFT) نامیده می‌شود، ابتدا برای پرتاب در اواسط آوریل برنامه‌ریزی شده بود، اما ناسا و بوئینگ روز هشتم مارس اعلام کردند که این برنامه منتفی شده است.

مقامات ناسا نوشتند: آزمایش پرواز سرنشین‌دار در حال حاضر به دلیل برنامه‌ریزی‌های مربوط به ایستگاه فضایی قرار است در اوایل ماه مه پرتاب شود.

آزمایش پرواز سرنشین‌دار بر فراز موشک «اطلس ۵» (Atlas V) شرکت «ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی» (ULA) از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» فلوریدا بلند خواهد شد. این ماموریت، کپسول استارلاینر را به همراه «بوچ ویلمور» (Butch Wilmore) و «سونی ویلیامز» (Suni Williams) فضانوردان ناسا برای اقامت تقریبا ۱۰ روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد.

این پرواز آزمایشی قرار بود در ژوئیه سال گذشته انجام شود، اما مسائل فنی باعث شد تا به تعویق بیفتد. ناسا پیشتر در یک پست نوشت که مشکلات تحت کنترل هستند و تاکید کرد که آزمایش پرواز سرنشین‌دار هنوز در مسیر پرتاب اواسط آوریل است. با وجود این، همان طور که اخبار روز جمعه تأیید می‌کنند، مشکلات مربوط به ترافیک ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌توانند برنامه‌ها را تغییر دهند.

بوئینگ، کپسول استارلاینر را براساس یک قرارداد چند میلیارد دلاری توسعه می‌دهد که این شرکت با ناسا در سپتامبر ۲۰۱۴ منعقد کرد. کپسول استارلاینر تا به امروز در دو پرواز آزمایشی بدون سرنشین پرتاب شده است که هر دو به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شدند.

استارلاینر در اولین ماموریت که در دسامبر ۲۰۱۹ پرواز کرد، با مشکلات متعددی روبه‌رو شد و نتوانست طبق برنامه‌ریزی با آزمایشگاه مداری ملاقات کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: