کد خبر: ۴۱۰۶۷۹
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ایرانیان ۳۷ تا ۴۰ درصد از سرانه مصرفی جهان نان مصرف می‌کنند.

ایرانیان ۳۷ تا ۴۰ درصد از سرانه مصرفی جهان نان مصرف می‌کنند

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: امروزه نان به دلیل توجه ویژه به تاثیر اقتصادی و خرده اقتصاد‌های جمعی بعنوان تامین کننده انرژی و کالری شناخته می‌شود.

وی افزود: اهمیت سالم سازی نان همین میزان است که ایرانیان ۳۷ تا ۴۰ درصد از سرانه مصرفی جهان نان مصرف می‌کنند. این مصرف در روستا سرانه بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ۴۵ تا ۶۵ درصد کالری غذایی را نان تامین می‌کند، اظهار داشت: حدود ۳۷ تا ۴۵ پروتئین غذایی و ۸۰ درصد آهن مورد نیاز از نان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: سرانه مصرف نان رو به افزایش است. هر ایرانی بین ۱۸۰ تا ۳۲۰ گرم نان مصرف می‌کند که این نشان می‌دهد در ۲ و نیم وعده غذایی روزانه نان سر سفره موجود است.

زالی با بیان اینکه ایران جز کشور‌های پرمصرف نان در دنیاست، گفت: بیش از ۷۰ درصد زمین‌های کشاورزی و ۴۰ درصد از اراضی در اختیار کاشت گندم قرار دارد. باید کود‌های سالم و آفات مناسب و مدرن سازی و مکانیزه سازی کشاورزی انجام شود تا منجر به رشد این اقتصاد شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: