کد خبر: ۴۱۰۷۰۳
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به مخاطرات نگهداری مواد محترقه در منازل گفت: این اقدام خطرناک می‌تواند خسارات سنگینی برای شهروندان داشته باشد.

هشدار آتش‌نشانی در مورد نگهداری مواد محترقه در منازل

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: نگهداری مواد محترقه در منازل مسکونی می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر اندازد به همین منظور از شهروندان درخواست می‌کنیم این اماکن پرخطر را شناسایی کرده و قبل از وقوع فاجعه ای، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند تا موجب خطرآفرینی برای شهروندان نشود.

وی افزود: روز گذشته یک منزل مسکونی ۲ طبقه در پایتخت که به انبار مملو از مواد محترقه تبدیل شده بود دچار انفجار، تخریب و آتش سوزی شد که این حادثه یک کشته و ۹ مصدوم داشت.

ملکی ادامه داد: به طور حتم اگر این حجم مواد محترقه غیرمجاز و غیر استاندارد در اختیار شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان قرار می‌گرفت، تلفات و خسارت‌های بیشتری به همراه داشت به همین منظور از خانواده‌ها می‌خواهیم این جشن سنتی و قدیمی را در کنار اعضای خود به صورت سالم و بی خطر برگزار کنند.

وی با اشاره به آیین روشن کردن آتش در شب چهارشنبه آخر سال نیز گفت: حتما آتش را در فضای باز و به دور از منزل و خودرو روشن کنند و از مواد نفتی نیز استفاده نکنند و اگر محیط مناسب برای این کار وجود نداشت از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در عین حال تاکید کرد: این سازمان با آمادگی کامل و با ۱۳۸ ایستگاه فعال در شب چهارشنبه سوری در خدمت شهروندان است و امیدوارم امسال شب آرام و کم خطر و حادثه برای آتش نشانان و عوامل اورژانس باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: