April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۷۷۱
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
سخنگوس قوه قضائیه گفت: در سال ۱۴۰۲ اقدامات قاطعی در مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفت و بدون هیچ خط قرمزی سلامت بخشی به فضای اقتصادی انجام می‌شود.

برخورد با فسادهایی مثل «واردات چای» اراده قوه قضائیه را نشان داد

ستایشی در نشست خبری با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی است که بار دیگر یادی از رنج مداوم امت اسلامی برای مردم ستم دیده و بی‌پناه غزه کنیم که قریب ۶ ماه تحت شدیدترین تجاوزات وحشیانه و ظالمانه رژیم نحس و پلید صهیونیستی قرار دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۱هزار نفر از کودکان، مادران، پدران، همسران برادران و فرزندان رشید خود را از دست دادند و در این دنیای قدرت‌های ستمگر هیچ دادخواهی جز خداوند متعال نداشتند.

سخنگوی قوه قضاییه به تعبیر امام (ره) به غده سرطانی بودن رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این رژیم بر اساس سنت الهی سرنوشتی جز زوال، انحطاط و نابودی ندارد.

ستایشی بیان کرد: با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: عدلیه بر اساس قولی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ به مردم داده بود، در ابعاد اقتصادی اجتماعی امنیتی و فرهنگی اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام داده است. در بعد اقتصادی، اقدامات قاطعی از سوی قوه در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفت و ثمرات بارزی در تادیه حقوق دولت و ملت و بازگرداندن اموال به بیت المال در پی داشته است.

سخنگوی دستگاه قضا یادآور شد: قوه قضاییه از یک سو با نگرش ریشه‌ای به مفاسد اقتصادی و زدودن برخی شائبه‌های تبلیغاتی از این مبارزه به شناسایی گلوگاه‌های فسادخیزی که می‌تواند منجر به بروز فساد شود، اهتمام کرد و هشدار‌هایی به دستگاه‌های مسئول صادر کرد و در پاره‌ای موارد با ورود قاطع جلوی ایجاد مفاسد را سد کرد.

وی افزود: همچنین در این زمینه با شناسایی پرونده‌های کلانی نظیر پرونده واردات چای، اراده خود مبتنی بر جلوگیری از وقوع جرم را به منصه ظهور گذاشت. پرونده‌های مفاسد اقتصادی کلان و بزرگی در این زمینه مورد رسیدگی قرار گرفت. به سرانجام رسیدن پرونده‌هایی همچون موسوم به گروه رستمی صفا، بازگشت اموال بابک زنجانی، زندانی شدن مالک گروه عظام و یا رد دیون قابل توجه از دیگر مفسدین اقتصادی و بازگرداندن اموال به بیت المال به همراه عدم تحمل نسبت به بروز فساد در هر سطح و جایگاه در برون ودرون دستگاه قضایی نشان از عزم قوه قضاییه برای سلامت بخشی بدون خط قرمز به فضای اقتصادی و کسب و کار سالم دارد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در بعد سیاسی نیز از اساس حرکت قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ عدم ورود به منازعات سیاسی بر اساس اراده عالی رفع مشکلات مردم با همکاری و همیاری و هم‌افزایی سایر قوا بوده است.

وی افزود: دستگاه قضایی علی‌رغم محق بودن در بسیاری از موضوعات، صبورانه تنها خواست و اراده عموم ملت را دنبال کرده است؛ گرچه پیش‌بینی سال گذشته رئیس عدلیه مبنی بر و افزایش فشار‌های سیاسی به دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۲ به درستی محقق شده است، اما با اعمال صبوری، عدالت‌ورزی، نقدپذیری و برخورد متین و آرام با موضوعات مختلف انرژی که قاعدتاً باید برای حل مشکلات مردم هزینه شود را با درگیری در میدان منازعات سیاسی تلف نکرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: