April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۷۷۳
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
0

تابلو سازی یکی از صنایع بسیار مهم و جذاب است. در صنعت تابلو سازی انواع تابلوها با طرح‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و طراحی آن‌ها باتوجه‌به نیاز مشتریان صورت می‌گیرد. یکی از کاربردهای اصلی صنعت تابلوسازی، حوزه تبلیغات است. تولید تابلوهای تبلیغاتی باعث شده که این صنعت به‌عنوان یکی از مشاغل پردرآمد و موثر در بازار شناخته شود. تبلیغات از ابزارهای اصلی برای جذب مشتریان و افزایش فروش کسب‌و‌کارها است و تابلوهای تبلیغاتی با طراحی‌های خلاقانه و جذاب، نقش بسیار موثری در این فرآیند دارند. در این مطلب قصد داریم درآمد شغل تابلوسازی را بررسی کنیم. پس اگر به این شغل علاقه دارید، این مطلب را از دست ندهید.

شغل تابلو سازی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی

باتوجه‌به رشد روزافزون صنعت تبلیغات و نیاز برندها به تبلیغات موثر، تابلوسازی یکی از مشاغل مهمی است که خدمات زیادی به کسب‌و‌کارها ارائه می‌دهد و جایگاه مهمی در بازارهای مختلف به‌خصوص در شهرها و مناطق تجاری دارد. تابلوسازان با استفاده از مواد متنوعی ازجمله فلز، پلاستیک، چوب و شیشه، تابلوهایی باکیفیت و بادوام ایجاد می‌کنند که علاوه‌بر تبلیغات، برای برندسازی، اطلاع‌رسانی یا حتی تزیین فضاها استفاده شوند.

برخی از محصولات تابلو سازی

امروزه صنعت تابلو سازی پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است و تابلوها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. در ادامه به چند مورد از تابلوها در صنعت تابلوسازی اشاره خواهیم کرد:

تابلو چلنیوم

تابلوهای چلنیوم نوع جدیدی از تابلوها هستند که از فلز و پلاستیک برای طراحی و ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. این تابلوها به‌دلیل زیبایی و تنوع طرح‌ها، پرطرفدارترین نوع تابلوها هستند. تابلو چلنیوم در مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود که شامل تابلوهای ستاره‌ای، الماسی، کریستالی و طلایی هستند. ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی که این تابلوها دارند شامل وزن سبک، مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف محیطی ازجمله گرما، سرما، رطوبت و خشکی و همچنین عدم تغییر رنگ و شکل آن‌ها است. به‌عبارت‌دیگر، تابلوهای چلنیوم نه تنها جذابیت ظاهری زیادی دارند، بلکه ازلحاظ عملکردی نیز گزینه‌ای بسیار عالی هستند.

تابلو کامپوزیت 

تابلوهای کامپوزیتی، ابتکاری نوآورانه در صنعت تابلوسازی هستند که با ویژگی‌های بی‌نظیر خود، به‌سرعت جایگاه خوبی در بازار پیدا کردند. تابلو کامپوزیت از دو ورق آلومینیوم نازک که به‌وسیله هسته متشکل از پلی‌اتیلن به هم پیوسته‌اند، ساخته می‌شود. سطح آلومینیوم بیرونی با پوشش رزین محافظت می‌شود که مقاومت تابلو را در برابر تغییرات آب‌‌‌و‌هوا، حرارت و خوردگی بالا می‌برد.

از مزایای این تابلوها می‌توان به مقاومت در برابر تغییرات آب‌و‌هوا، عایق بودن در برابر حرارت، ضدزنگ بودن، درخشندگی و جذابیت ظاهری، تنوع بی‌نهایت رنگ، عمر زیاد و استحکام بالا اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که تابلوهای کامپوزیت برای مصارف مختلف، ازجمله تبلیغات، تزیین نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها، پوسترها و سایر موارد تزیینی مورد استفاده قرار گیرند.

تابلو نئون فلکسی

تابلوهای نئون نوع دیگری از تابلو‌ها هستند که برای تبلیغات استفاده می‌شوند. استفاده از این تابلوها با معایبی شامل شکنندگی، نصب دشوار و مصرف برق بالا همراه است. از‌این‌رو، با بهره‌گیری از فناوری مدرن، تولیدکنندگان از مواد جایگزینی برای طراحی و ساخت این تابلوها استفاده کردند.

یکی از انواع تابلوهای جدید تبلیغاتی در صنعت تابلوسازی، تابلو نئون فلکسی است. این نوع تابلو، با استفاده از مواد پلاستیک نرم به نام نئون فلکسی تولید می‌شود. از ویژگی‌های این نوع تابلو می‌توان به امکان طراحی در رنگ‌های مختلف، انعطاف‌پذیری بالا و امکان تولید در اشکال متنوع اشاره کرد.

تابلو لاسوگاسی

یکی از نکات جالب در مورد استفاده از حروف برجسته در صنعت تابلو سازی این است که می‌توان آن‌ها را با سایر مواد ترکیب و تابلوهای تبلیغاتی متنوعی را تولید کرد. یکی از ترکیبات زیبا و رایج در تابلوسازی، استفاده از لامپ‌های LED یا فلامنتی در حروف است. تابلوهایی که به این شکل طراحی می‌شوند به اصطلاح، تابلو لاسوگاسی نام دارند.

درآمد تابلوسازی

درآمد یک تابلوساز به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

  • تجربه و مهارت تابلوساز
  • موقعیت مکانی مغازه
  • میزان تبلیغات

درنتیجه می‌توان گفت مشخص کردن درآمد ثابت و مشخصی برای این حرفه ممکن نیست. بااین‌حال، به‌طور کلی درآمد ماهیانه تابلو سازی باتوجه‌به اندازه شرکت، تجربه، نوع فعالیت و تجهیزات، بین ۲۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد تومان خواهد بود.

معرفی بزرگان صنف تابلو سازی ایران

در صنف تابلوسازی شرکت‌های بزرگی مشغول به‌کار هستند که درآمد ماهیانه آن‌ها به بیش از ۱ میلیارد تومان می‌رسد. مثلا شرکت نیکدل با بیش از نیم قرن تجربه، اولین و بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ انواع تابلوهای تبلیغاتی در ایران است. این شرکت عمده‌ترین خدمات خود را در زمینه‌های طراحی، اجرا، ساخت و تولید انواع تابلوها و استندهای تبلیغاتی ارائه می‌دهد. با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و تیمی مجرب، نیکدل راهکارهایی متنوع و باکیفیت در حوزه تبلیغات دارد و درآمد آن در ماه بیش از ۱ میلیارد تومان است.

شرکت تابلو سازی طاها یکی از قدیمی‌های این صنعت است که بیش از ۳۰ سال تجربه دارد. این شرکت با ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی، تابلو لایت باکس، تابلو با حروف برجسته و تابلوهای راهنما، یکی از بهترین‌ها در این صنعت بوده و درآمد بسیار بالایی دارد.

شرکت اندیشه آفتاب با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استفاده از مواد با کیفیت بالا، در تولید تابلوهای کامپوزیت، چلنیوم و سایر تابلوهای مدرن و باکیفیت فعالیت دارد و درآمد بسیار بالایی از این صنعت کسب می‌کند.

تابلو سازی نوین لایت هم یکی از مجهزترین تابلوسازی‌های ایران است که درآمد حدودی این شرکت در ماه باتوجه‌به کارگاه مجهز به دستگاه‌های مدرن و نیروهای انسانی متخصص، بیش از ۱ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

سخن پایانی

بدون شک، شغل تابلو سازی یکی از پرتقاضاترین حرفه‌های موجود در کشور ماست. دلیل تقاضای بالا در این شغل، ارتباط مستقیم آن با نیازهای تبلیغاتی و توسعه‌ی کسب‌و‌کارها است. درحقیقت، همه کسب‌و‌کارها به نحوی به حرفه‌ی تابلوسازی نیاز دارند. آن‌ها برای جلب‌نظر مشتریان و تبلیغ خدمات و محصولات خود، نیازمند تابلوهای جذاب و باکیفیت هستند. تابلوهای زیبا و جذاب، ابزاری اساسی برای برندسازی و جذب مشتریان هستند. درنتیجه، درآمد این شغل بسیار بالا است و می‌تواند تا چند میلیارد در ماه باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: