April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۰۷۸۴
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
مرکز ملی فضای مجازی از کسانی که بتوانند در زمینه هوش مصنوعی خروجی خوب داشته باشند حمایت می‌کند.

حمایت مرکز ملی فضای مجازی از دستاورد‌های هوش مصنوعی

اختتامیه بزرگ‌ترین مسابقه توسعه هوش مصنوعی کشور (هکاتون) با حضور رئیس مرکز ملی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی راهبری هوش مصنوعی با معرفی برترین‌های کشور در این حوزه برگزار شد.

محمد آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با حضور در این مراسم با بیان اینکه مرکز ملی فضای مجازی نقش دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی را هم دارد و شورای عالی هم یک نهاد تصمیم‌گیر و تاثیرگذار است، مطرح کرد: یک نهادی که می‌خواهد سیاست‌گذاری کند هر چقدر داده‌های معتبرتر و شناخت بهتر از صحنه داشته باشد و بتواند بهتر صحنه را تحلیل کند می‌تواند تصمیمات و سیاست‌های دقیق تری را برای کشور پیشنهاد دهد.

او ادامه داد: موضوع ستاد فراداده که شروع شد بحث این بود که ما با استفاده از داد‌هایی که وجود دارد بتوانیم ابزار‌های مختلف و به دنبال آن کار خود را توسعه دهیم. در شروع کار سعی کردیم از ظرفیت‌ها و ابزار‌هایی که در کشور ایجاد شده حداکثر بهره‌برداری را بکنیم. یک دوره‌ای که کار شروع شد تا چند ماه اول مشاهده شد که در بعضی از حوزه‌ها هنوز به توانمندی و نیاز‌هایی که کشور دارد نرسیده‌ایم و فاصله جدی وجود دارد.

او افزود: هرچقدر ظرفیت‌های عمومی در کشور توسعه پیدا کند و سرریز آن در بخش‌های دولتی و حاکمیتی مورد استفاده قرار بگیرد باعث می‌شود که عموم جامعه هم از این امکانات بیشتر استفاده کنند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده در قالب تعامل با دانشگاه‌های مختلف و نهاد‌های تخصصی این حوزه و توسعه زیرساخت‌هایی که این حوزه نیاز دارد برای اینکه کار شروع شود، گفت: با توجه به تحلیلی که انجام شد بحث سخت افزار، داده‌های مورد نیاز یا انباره داده و حوزه الگوریتم مطرح بود که نیروی انسانی بر آن سوار شود و بتوانیم کار را پیش ببریم. سرمایه انسانی جدی‌ترین بحثی بود که می‌تواند در این حوزه کار خود را شروع کند و بحث الگوریتم‌ها را بهبود و ارتقا دهد.

او مطرح کرد: امیدواریم این مسیر شروع شده باشد و افراد در آینده نزدیک حوزه «ال ال ام» را در کشور را بتوانند ارتقا بدهند. این می‌شود حوزه‌ای که ما سرمایه انسانی و الگوریتم را داشتیم. حوزه انباره را نیز دانشگاه تهران جلو می‌برد.

او با بیان اینکه مرکز ملی فضای مجازی از کسانی ک بتوانند خروجی خوب داشته باشند حمایت می‌کند، افزود: دستگاه‌های مختلف و مجموعه‌های متعددی علاقمند و پیگیری هستند که اگر محصول خوبی بود استفاده کنند. امیدوارم شاهد سرمایه گذاری شرکت‌ها و بخش خصوصی در این حوزه باشیم. توسط بخش دولتی حمایت و توسط بخش خصوصی پیگیری شود.

گفتنی است که ستاد فراداده مرکز ملی فضای مجازی بزرگترین مسابقه ملی توسعه هوش مصنوعی اختصاصی بزرگ زبانی فارسی LLM (هکاتون) را برای شناسایی افراد نخبه در این حوزه برگزار کرد که در نهایت پس از معرفی برترین‌ها، با حمایت مالی و ارائه زیرساخت‌های مورد نیاز گروه‌های برگزیده برای توسعه مدل بزرگ زبانی فارسی در کشور اقدام خواهند کرد.

تیم‌های برتر از میان بیش از هزار نفر از استان‌های مختلف کشور پس از گذران مراحل مختلف حضوری و آنلاین در سه گروه انتخاب شدند که برگزیدگان تیم اول با عنوان «Hybrid» امیر سالار صفایی، بهنام روحانی، علی انصاری، مانی حاجی مهدی و علی ثالثی معرفی شدند.

اسامی تیم دوم برگزیده با عنوان «iBit» پویا جعفری، سینا اصغری، علی نفیسی، محمد سعید ارونقی و محمد مهدی قائمی بوده و نفرات منتخب دو گروه سوم با عنوان «نادیون پرو» مصطفی مسعودی، مریم دادخواه، جواد سراج، فاطمه طاهری نژاد و گروه «State Of The Art» محمد صبحی، ایمان براتی و علیرضا مازوچی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: