April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
با ساده‌سازی فرآیندهای اداری و همکاری حداکثری با فعالان اقتصادی؛
کد خبر: ۴۱۰۸۲۶
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
0
تعطلات نوروز فرصت مناسبی را برای سفر به جزیره قشم به وجود می‌آورد؛ ضمن اینکه شرایط مساعد آب‌و‌هوایی این منطقه در فروردین ‌ماه، بسیار مناسب مسافران سراسر ایران و حتی جهان است.

ظرفیت‌های تجاری، صنعتی و گردشگری جزیره قشم شکوفا می‌شود

300 کيلومتر از جزيره قشم به منطقه آزاد اختصاص داده شده است. منطقه مناسب برای ذخيره سازی کالا، ترانزيت و حمل و نقل مجدد به آسيای ميانه و قفقاز با راه آهن و راه شوسه منطقه مناسب برای تمامي صنايع و در هر رشته صنعتی به علت داشتن کرانه های عميق مناسب برای تاسیسات سوختگيری و ارائه خدمات به کشتی های اقيانوس‌پيما دارای امکانات بالقوه برای صنايع بيوتکنولوژيک در حال حاضر دارای يک مرکز پژوهش در زمينه تمامی انواع جلبک‌ها و محصولات ديگر دريايی برای توليد مواد اوليه غذايی، دارويی و آرايشی و صنايع وابسته به علت نزديکی به منابع نفت و گاز اين منطقه برای فعاليت در تمامي رشته های صنعتی نفت و گاز و پتروشيمی و خدمات وابسته مناسب است جنگل‌های منحصر به فرد حرا و پرندگان مهاجر، اکوسيستم زيبايي را برای ايجاد مکانهای توريستي و جلب توريست‌ها فراهم کرده است.

 

جزيره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعيت خاص بين خليج فارس و اقيانوس هند بهره می‌برد. مرز آبراهی تمامی كشورهای حاشيه (ايران، عراق، كويت، عربستان سعودی، بحرين، قطر، امارات متحده عربي و عمان) تقريبا از سواحل جنوبي آن عبور می كند و تمام ترافيك هوایی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزيره با تمام خصوصياتش، دريچه ای است به خليج فارس. بنابراين قشم بر بلندای كانالی ايستاده است كه حجم وسيعی از نفت و گاز جهان هميشه و برای 100 سال آينده، از آنجا منتقل می‌شود. همين موقعيت خاص است كه قشم را از ساير جزيره های خليج فارس متمايز می‌کند.

 

این جزیره بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس و یکی از مهم‌ترین جزایر ایران از نظر موقعیت استراتژیک است. اشراف بر تنگه هرمز و دسترسی به آبراه‌های بین‌المللی، بهره‌مندی از زیرساخت حمل و نقل ترکیبی مدرن و تأسیسات بندری برای کشتی‌های بزرگ و قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی نسبت به چند کریدور ترانزیتی مهم جهانی در کنار ویژگی‌های طبیعی منحصر به فرد این جزیره که برای گردشگران جذابیت ویژه‌ای دارد، موجب شده است که قشم در میان مناطق آزاد تجاری و صنعتی ایران اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: کمک صنعت گردشگری برای بهبود اقتصاد و تکمیل زیرساخت‌های جزیره قشم

 

عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درباره اهمیت این منطقه می‌گوید: ما در سازمان منطقه آزاد قشم در تلاش هستیم که با ساده‌سازی فرآیندهای اداری و همراهی و همکاری حداکثری با فعالان اقتصادی، بستر مناسبی را برای سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت و کسب و کار فراهم کنیم و باور داریم که همکاری این عزیزان مسیر رشد و توسعه قشم را هموار می‌کند، تا در آینده‌ای نزدیک، بتوانیم شاهد بارور شدن تمامی ظرفیت‌های تجاری، صنعتی و گردشگری این جزیره زیبا باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: