دهقان کیا از ناتوانی و بی توجهی دولت در کنترل تورم و گرانی انتقاد کرد
کد خبر: ۴۱۰۸۷۸
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
رییس کانون کارگران بازنشسته تهران افزایش چشمگیر دستمزد را تنها راه پایان دادن به شرمندگی کارگران و بازنشستگان بر سر سفره‌های خالی دانست.

افزایش چشمگیر دستمزد تنها راه پایان دادن به شرمندگی سرسفره‌های خالی

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با اانتقاد از افزایش بودجه نهاد‌های دولتی، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی گفت: حتی بودجه مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه رشد قابل توجهی داشته، اما وقتی به افزایش دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان می‌رسند، اعلام می‌کنند که این افزایش تورم‌زا است.


علی دهقان کیا با اعلام اینکه سهم حقوق و دستمزد در تولید کالا بین ۳ تا ۷ درصد است گفت: اگر قیمت کالایی ۱۰۰ هزار تومان باشد، سهم دستمزد در جدی‌ترین حالت ۷ هزار تومان است که در مقایسه با هزینه‌های تولید، عدد بسیار ناچیزی است و بقیه هزینه‌ها ربطی به دستمزد نیروی کار ندارد.


رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه کف‌گیر مردم به ته دیگ خورده است گفت: مردم اگر پس‌اندازی هم داشتند، آن را صرف هزینه‌های وحشتناکی کردند که ناشی از سومدیریت دولت در کنترل قیمت‌ها و بی توجهی مجلس به نظارت بر نظام توزیع بوده است.


وی با تاکید بر اینکه مردم دیگر پس اندازی ندارند که آن را برای تامین هزینه‌های تورم و گرانی‌های سرسام آور صرف کنند گفت: بدتر آن است که مردم در نتیجه سفره‌های خالی، توانی هم ندارند که در مقابل بحران‌های مستمر اقتصادی ایستادگی کنند.

 

بیشتر بخوانید:

پایان دادن به قانون گریزی‌ها با مجلس کارآمد


دهقان کیا از بی‌توجهی دولت سیزدهم به افزایش منطقی دستمزد به شدت انتقاد کرد و گفت: اکنون در روز‌های پایانی سال هستیم و شورای عالی کار چند جلسه فشرده و پشت سرهم برگزار کرده که تورم، سبد معیشت و تاثیر آن بر زندگی کارگران و بازنشستگان مورد تاکید قرار گرفته تا ملاکی برای افزایش دستمزد باشد، اما دولت و کارفرمایان واقعیت‌ها را نمی‌پذیرند.


وی با انتقاد از افرادی که به عناوین مختلف در بررسی و تصمیمات شورای عالی کار دخالت می‌کنند گفت: شورای عالی کار متشکل از یک تیم سه جانبه کارگر، کارفرما و دولت است، بنابراین اگر افرادی غیر از این سه گروه در خصوص دستمزد اظهار نظر کنند، مسیر را به انحراف می‌کشانند و جریان را به زیان کارگران و بازنشستگان تمام می‌کنند.


رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه برای جبران تورم و گرانی، باید دستمزد را متناسب با آن افزایش بدهند گفت: متاسفانه سالهاست دستمزد را فریز و قیمت‌ها را رها کرده‌اند، وضعیتی که باعث نارضایتی مردم شده است.


وی کیا با تاکید بر اینکه بزرگترین انتقاد مردم، قانون گریزی و تصمیمات سلیقه‌ای دولت است گفت: اگر دولت دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان را متناسب با تورم یا سبد معیشت افزایش دهد، هیچ لطفی نکرده، زیرا فقط قانون را اجرا کرده و اجرای قانونی حداقل انتظار مردم از دولت است.


وی با تاکید بر اینکه دولت مدعی حامی محرومان، تاکنون هیچ گام مثبت و موثری برای حمایت از محرومان برنداشته گفت: اگر دستمزد را بالاتر از تورم یا سبد معیشت افزایش دهند، آنگاه می‌توانند ادعای حمایت از کارگران، بازنشستگان و دهک‌های پایین جامعه داشته باشند.


رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه تورم به اعتراف بانکی مرکزی که نماینده رسمی دولت است ۴۵ درصد اعلام شده گفت: اگر دولت به میزانی بالاتر از تورم افزایش دستمزد بدهد، یعنی سعی کرده سفره‌های خالی کارگران و بازنشستگان را پر کند، اما هر چقدر پایین‌تر از تورم دستمزد را افزایش دهد، به همان میزان در حق کارگران و بازنشستگان ظلم و سفره‌های آنان را خالی کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: