با عضویت در ICC قدرت چانه زنی و رایزنی افزایش می‌یابد
کد خبر: ۴۱۱۰۵۹
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
با عضویت بیمه تعاون در ICC قدرت چانه زنی و رایزنی ایران افزایش می‌یابد.

تکیه بیمه تعاون بر کرسی نمایندگی ایران در جهان

اگر به روند تهدید‌هایی که به صورت مستمر از سوی استکبار جهانی علیه ایران صورت می‌گیرد، توجه کنیم، متوجه می‌شویم که دشمنان را روش‌های گوناگون بدنبال تضعیف جمهوری اسلامی بوده و هستند که این رویکرد را در حوزه‌های گوناگون دنبال کرده اند. نکته مهمی که در این روند مشاهده می‌شود، شکست دشمنان در اهدافی است که علیه جمهوری اسلامی بکار می‌گیرند.

هجمه به ایران در بیمه

یکی از بخش‌هایی که دشمنان با جدیت بدنبال آن بوده و هستند، هجمه به صنعت بیمه است. تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شد در بخش بیمه نیز با جدیت مطرح شد و کار بجایی رسید که تجارت خارجی ایران را تحت تاثیر قرار داد. اگر این واقعیت را بپذیریم که تجارت با خطر‌های جدی رو به رو است، باید این حقیقت را نیز بپذیریم که تجارت نیازمند مدیریت ریسک است، مدیریتی که تنها با بیمه انجام می‌شود.

حمله به کشتی‌ها

برای آنکه به اهمیت بیمه پی ببریم، کافی است به حمله‌های نظامی که به کشتی‌ها صورت می‌گیرد توجه کنیم. عده‌ای در حمایت از فلسطین و عده‌ای برای جلوگیری از کمک به فلسطین، به کشتی‌ها هجوم می‌آورند به نوعی که دایم شاهد انفجار ناشی از حمله نظامی به کشتی‌هایی هستیم که در حال عبور از آب‌های آزاد هستند.

بیمه کشتی‌ها

از آنجا که تنها راهکار مقابله با مشکلات ناشی از حمله نظامی به کشتی ها، استفاده از بیمه است، با ا ین مشکل رو به رو هستیم که تحریم‌ها باعث شده کشتی‌های متعلق به ایران یا کشتی‌هایی که با پرچم ایران اقدام به جابجایی کالا می‌کنند، در معرض انواع تهدید‌ها قرار داشته باشند. در این شرایط شرکت‌های بیمه جهانی حاضر نیستند ریسک جریمه‌های تحریم را بپذیرند و کشتی‌هایی که کالای ایرانی یا برای ایران را حمل می‌کنند، بیمه کنند. اما ایران در این زمینه ساکت نماند و شرکت‌های بیمه ایرانی اقدام به بیمه کشتی‌هایی کردند که کالای مرتبط با ایران را حمل می‌کردند.

جایگاه ایران در جهان

بدلیل آنکه شرکت‌های بیمه ایران کالا‌های بسیاری را بیمه کردند، باعث شد قدرت ایران در بخش بیمه‌ای بیشتر شود و کار بجایی برسد که شرکت‌های بیمه معتبر ایران بتوانند در زمینه بیمه فعال‌تر عمل کنند. در این زمینه طی انتخاباتی که به تازگی برگزار شد، شرکت بیمه تعاون با بالاترین رای، برای یک دوره سه ساله به عنوان عضو شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) انتخاب شد. البته پیش از این نیز بیمه تعاون به عنوان عضو انفرادی شورای کمیته ایرانی ICC برای یک دوره سه ساله انتخاب شده بود.

نفر اول در بین ۴۱ داوطلب

در این رابطه مدیرعامل شرکت بیمه تعاون گفت: با برگزاری انتخابات از میان ۴۱ داوطلب عضویت در این کمیته در دو بخش انفرادی و سازمانی، «بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران»، «اتاق مشترک ایران و امارات» و «اتاق بازرگانی سنندج» از میان اعضای سازمانی و «شرکت بیمه تعاون»، «صندوق ضمانت صادرات ایران»، «بانک ملی ایران»، «شرکت نفت سپاهان» و «بیمه پاسارگاد» از میان اعضای انفرادی به عنوان اعضای شورای کمیته ایرانی ICC انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید:

روانکاری چرخ‌های خودروسازان با بیمه تعاون


ماندگاری ریسک در داخل

یونس مظلومی در پاسخ به این که در شرایط تحریم، عضویت یک شرکت بیمه ایرانی در این نهاد بین المللی تا چه میزان اهمیت دارد، گفت: تحریم، نه تنها باعث شد ریسک‌ها در محدوده جغرافیایی کشور بماند، بلکه ارتباط صنعت بیمه کشورمان با حوزه آموزش و تربیت نیروی متخصص از طریق شرکای خارجی را نیز محدود کرد و اکنون کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی در حیطه آگاهی بخشی نسبت به این موارد نقش مهمی دارد. وی افزود: حتی در فرایند‌هایی مانند مذاکره برای فعال کردن بیمه دفتر کارت سبز یا OBC، می‌توان از خدمات و آگاهی بخشی کمیته اتاق بازرگانی بین المللی استفاده کرد.

تسهیل با دیگر کشور‌ها

اینکه یک شرکت بیمه ایرانی در یک نهاد بین المللی عضو شود، از زاویه‌های بسیاری قابل بررسی است که مدیرعامل شرکت بیمه تعاون گفت: حال که با همت بیمه مرکزی، دفتر مجری بیمه‌های اجباری شخص ثالث بین‌المللی از حالت دولتی به حالت غیر‌انتفاعی در آمده و آیین‌نامه اجرایی آن نیز تغییر یافته، نقش کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی برای تسهیل ارتباطات بین المللی با کشور‌های عضو می‌تواند ویژه‌تر باشد. وی اظهار کرد: شرکت بیمه تعاون نیز طی سال‌های اخیر در اتخاذ تصمیم‌ها و افزایش نقش صنعت بیمه در این کمیته نقش قابل توجهی داشته است؛ بیمه تعاون همچنین ضمن برگزاری جلسات با اعضای کمیسیون و مشارکت سایر شرکت‌ها و تشکل ها، همزمان با ارائه مشاوره‌های بیمه‌ای به کسب وکارها، در تدوین مقالات وکتب بیمه‌ای در سطح جهانی مشارکت کرده و در برگزاری دوره‌های آموزشی و وبینار‌های مربوطه نیز حضور داشته است.

جایگاه آی سی سی

برای درک آی سی سی کافی است بدانیم که این تشکل بین المللی بدست کارآفرینان تاسیس شد که هدف آن گسترش تعاملات اقتصادی بین‌المللی، تسهیل تجارت، افزایش صادرات، همگن‌سازی مقررات بین‌المللی، حمایت از توسعه صادرات، حمایت از بخش خصوصی و افزایش قدرت نفوذ دیپلماسی اقتصادی بوده است. عضویت ناظر آی. سی. سی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، باعث شد تا بتواند در تصمیم‌گیری‌ها در خصوص مقررات و قطعنامه‌ها اعمال‌نظر کند و ارتباط و همکاری‌های گسترده‌ای با سازمان‌های بین‌المللی داشته باشد. کمیته ایرانی ICC نیز نماینده ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: