April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۱۱۲
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
0
جزیره قشم به دلیل آب‌وهوای مناسب در فروردین و اردیبهشت ماه‌، هرساله یکی از مقاصد اصلی مسافران داخلی و خارجی  در تعطلات نوروزی است.

قشم می‌تواند به عنوان الگو در ایران اسلامی معرفی شود

به نقل از «خبرداری»، این جزیره زیبا در نوروز سال 1403 هم میزبان هزاران مسافر نوروزی خواهد بود و به همین علت تمهیدات ویژه‌ای توسط مسئولان برای رفاه هرچه بیشتر مسافران در نظر گرفته شده است.

 

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گردشگری ابزار مهمی در بازسازی هویت و معنای تمدن هاست که برای پر کردن شکاف نسلی و حفظ یکپارچگی فرهنگی و اجتماعی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. جزیره قشم در عرصه گردشگری دارای شرایط و ویژگی هایی است که می تواند به عنوان الگو در ایران اسلامی معرفی شود.

 

عادل پیغامی ادامه داد: گردشگری جزیره قشم یک گردشگری خانواده محور و براساس هویت و تمدن مکتب هنری و فرهنگی خلیج فارس است که در قرن های گذشته در فرهنگ کشورهای جنوب خلیج فارس نیز خود را نشان داده است.

 

وی با بیان اینکه جزیره قشم مجمع اقتصاد دریاپایه در ایران است، افزود: این جزیره تنها نقطه ای در شمال خلیج فارس و دریای عمان است که تمامی کسب و کارهای دریاپایه را داراست.

 

به گفته پیغامی، جزیره قشم نقطه اتصال فرهنگی و تمدنی منطقه خلیج فارس با سایر تمدن هاست و همواره دارای جایگاه ویژه ای بوده که از آن به عنوان مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس یاد می کنند.

 

وی با اشاره به بیانات رهبری درخصوص فرهنگ دریاپایه، تصریح کرد: فرهنگ دریاپایه تنها مربوط به حاشیه دریاها و سواحل نیست و نگاه مقام معظم رهبری به مقوله دریا و فرهنگ دریاپایه، یک موضوع تمدنی است که باید مورد توجه تمام ایرانیان قرار گیرد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و جزیره تمدنی قشم بخشی از دارایی های تمامی ایرانیان است که باید با ترویج فرهنگ دریاپایه از فرصت های گردشگری و اقتصادی آن بهره مند شد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای رفع برخی از ناهماهنگی های موجود در حوزه خدمات سفر باید تمامی دستگاه ها و سازمان های مسوول با هم افزایی به وظایف قانونی خود عمل کنند.

 

بحث امنیت این جزیره همواره یکی از مسائل قابل اهمیت بوده است و به گفته سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، افزایش ایمنی شهرهای این جزیره ضروری است و باید با همراهی شهرداری‌ها و دهیاری‌های این منطقه، برای مدیریت بحران و افزایش ایمنی سطح جزیره برنامه‌ریزی کرد.

 

مجید فرهادی اظهار کرد: در زمان بحران و در حوزه مدیریت بحران، وجود فرماندهی واحد با ساز و کار مشخص از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته توجه کمی به موضوع ایمنی و مدیریت بحران صورت گرفته و نواقصی در جزیره قشم وجود دارد که برای جبران آن‌ها باید برای ایمن‌سازی سازه‌های تجاری و تاسیسات اقامتی و گردشگری در جزیره تلاش کرد.

 

سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: برای مدیریت بحران و افزایش ایمنی جزیره، فرهنگ‌سازی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه محلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

به گفته فرهادی؛ با همراهی شهرداران و دهیاری‌های سطح جزیره می‌توان برای مدیریت بحران و جلوگیری از حوادث احتمالی برنامه‌ریزی کرد.

 

بیشتر بخوانید: مدیرعامل واحد تولیدی منطقه آزاد قشم در جمع کارآفرینان برتر ملی

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروز و پیش‌بینی افزایش گردشگران جزیره قشم، جهت ارائه خدمات مناسب با حفظ مسائل ایمنی برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: