April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۲۲۹
۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
0
یک کارشناس سینما گفت: فیلم سینمایی «پرویز خان» بسیار خوش ساخت است و می‌توان آن را یکی از بهترین فیلم‌های ورزشی چند سال اخیر دانست.

«پرویز خان» یکی از بهترین فیلم‌های ورزشی چند سال اخیر است

قربانعلی تنگ‌شیر کارشناس و منتقد سینما درباره فیلم سینمایی پرویز خان که اکنون در سینما‌های سراسر کشور درحال اکران است گفت: فیلم پرویز خان یکی از بهترین فیلم‌های ورزشی این چند سال اخیر است. دلیل آن هم این است که اکران اولیه پرویز خان همزمان با دو بازی تیم ملی فوتبال ایران در ایام جشنواره فیلم فجر بود و با استقبال زیادی که اهالی سینما، منتقدین، مردم و اصحاب رسانه از این فیلم داشتند این فیلم را می‌توان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ورزشی این چند سال اخیر دانست.

وی ادامه داد: پرویز خان یک فیلم خوب ساخته شده ورزشی است و کارگردان توانسته بازی ایران و کویت را خیلی خوب در بیاورد. در این فیلم نقش عابدزاده را به سختی درآوردند، اما آقای سعید پورسمیمی یکی از بهترین نقش‌هاش را در این فیلم بازی کرد و با بازی خوب همراه با قدم زدن‌های خیلی مستحکم و قوی و ارائه دیالوگ‌ها با آرامش فراوان در این فیلم ایفای نقش کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این فیلم یکی از فیلم‌های اول یک کارگردان جوان بود به خوبی دهه ۶۰ را نشان داد و چیدمان‌های دهه ۶۰ بسیار عالی بود. ماشین، فضا، محیط، و خیابان. این فیلم سینمایی به خوبی تصویربرداری شده بود و به نظرم برای آقای پور صمیمی در سن ۸۰ سالگی بازی کردن این نقش خیلی سخت و دشوار بود.

این کارشناس بیان کرد: امیدوارم پرویز خان فروش بسیار خوبی را تجربه کند، چون مردم به فوتبال علاقه دارند و به هر حال به نوعی هم بخشی از داستان‌های پرویز دهداری در این فیلم روایت می‌شد و توانست با موفقیت بازی خوب بازیگران را همراه خود داشته باشد. فیلم‌های ورزشی همیشه در دنیا طرفدار‌های زیادی دارد، چون مردم علاقه دارند قهرمان‌های ملی خودشان را در پرده سینما ببینند و اکران نوروزی کمک خوبی برای فروش بیشتر فیلم‌های مورد توجه مردم در است.

شایان ذکر است پرویز خان یک فیلم درام ورزشی به تهیه‌کنندگی عطا پناهی و کارگردانی علی ثقفی است که ثقفی در اولین تجربه کارگردانی سینمایی خود مقطعی از زندگی پرویز دهداری را با بازی سعید پورصمیمی به تصویر کشیده‌است.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است که پس از پیروزی انقلاب و در دهه ۶۰، نام پرویز دهداری با سرمربیگری تیم ملی فوتبال دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. سال‌هایی که دهداری تیم ملی را برای حضور در بازی‌های آسیایی۱۹۸۶ سئول آماده کرد. داستان اختلاف با ستاره‌های نامدار تیم ملی هم از اینجا شروع شد. وقتی تیم ملی از سئول بازمی‌گشت نامه‌ای توسط ۱۴ بازیکن امضا شده بود که پس از رسیدن به فرودگاه مهرآباد، به بمب خبری تبدیل شد. استعفای ۱۴ بازیکن از حضور در تیم ملی جنجالی‌ترین رخداد فوتبالی دهه ۶۰ بود.

دهداری تیم ملی تازه‌ای با جوانان گمنام تشکیل داد که از میان‌شان تعدادی جزو ستاره‌های بزرگ فوتبال شدند؛ از احمدرضا عابدزاده و مجتبی محرمی تا جواد زرینچه و صمد مرفاوی. تیم جوان دهداری پس از کسب مقام سومی در جام ملت‌های آسیا، آماده رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۰ می‌شد که حاشیه‌های دیدار دوستانه ایران و ژاپن در استادیوم آزادی، پرونده حضور دهداری در تیم ملی را بست. روزی که تعدادی از تماشاگران با گلوله‌های برفی از معلم اخلاق استقبال کردند. دهداری در اوایل دهه ۷۰ از دنیا رفت و حالا قرار است زندگی و زمانه‌اش در یک فیلم قصه‌گو با نام فیلم پرویز خان به تصویر کشیده شود.

سعید پورصمیمی در نقش پرویز دهداری، مریم سعادت، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، مهدی قربانی و یاسین مسعودی از بازیگران این فیلم سینمایی ورزشی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: