April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سیفی بر حرکت در مسیر سیاستگذاری رهبر انقلاب تاکید کرد
کد خبر: ۴۱۱۲۸۰
۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
0
مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر حرکت در مسیر سیاستگذاری رهبر انقلاب، بر پشتیبانی از تولید و اشتغال تاکید کرد.

پشتیبانی از تولید و اشتغال در دستور کار بانک صادرات

مقام معظم رهبری در آغاز سال ۱۴۰۳ با ملت شریف ایران سخن گفتند و مطابق سال‌های گذشته، با نامگذاری سال، برای یک سال آینده سیاستگذاری کردند. ایشان همانند سال‌های گذشته با نامگذاری «جهش تولید با مشارکت مردم» همچنان محور عملکرد کشور را بر محور تولید قرار دادند، اما نامگذاری ایشان با سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری داشت، آن هم تاکید بر نقش آفرینی مردم بود. ایشان با عنوان بکاربردن «مشارکت مردم» به صورت مستقیم بر کاهش دخالت دولت در اقتصاد و حضور مردم و بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد تاکید کردند، رویکردی که در قالب ابلاغیه اصل ۴۴ قانون اساسی در خرداد سال ۸۴ بر آن تاکید کرده بودند.

تولید را رها نکنیم

اما برای آنکه «جهش تولید با مشارکت مردم» محقق شود، باید دستگاه‌های بسیاری درگیر شوند. اینگونه نیست که تولید را به امید مردم رها کنیم و منتظر شق القمر باشیم. بی شک دولت باید قانون تسهیل را با جدیت دنبال کند که این مهم نیازمند نگاه مهربانانه به تولید و تولیدکننده، حذف بروکراسی اداری و تسهیل امور است. سرمایه گذاران بسیاری را سراغ داریم که سال‌ها برای دریافت یک مجوز در ادارات دولتی سرگردان بودند و در نهایت عطای تولید را لقای کارشکنی‌ها بخشیدند و در نهایت یا سرمایه هایشان را برداشتند و از این مملکت رفتند، یا از خیر تولید گذشتند و به سوی دلالی و احتکار رفتند.

رفع چالش سرمایه

اما بزرگترین چالش تولید و تولیدکننده نقدینگی است. هنگامی که یک سرمایه گذار با خرید ملک، ساخت سوله و زیرساخت‌های تولید، بخش قابل توجهی از سرمایه خود را زمینگیر می‌کند، برای تولید با چالش بزرگ نقدینگی رو به رو می‌شود. امروزه کارخانه‌های بزرگی را سراغ داریم که با وجود داشتن ماشین آلات بروز، تاسیسات مناسب و شرایط ایده آل، بدلیل کمبود نقدینگی تولید را رها کرده و فضایی که می‌توانست به تولید منجر شود، به مخروبه‌ای تبدیل شده است.

چشم تولید به تسهیلات بانکی

در این شرایط تولیدکننده چاره‌ای ندارد مگر آنکه به سراغ بانک‌ها برود تا سرمایه درگردش خود را از منابع بانکی تامین کند. اما گرفتن تسهیلات به همین سادگی نیست. از هنگامی که یک تولیدکننده درخواست دریافت تسهیلات خود را به بانک ارایه می‌دهد تا زمانی که وثیقه و دیگر اسناد و مدارک را آماده کند، زمان بسیاری طول می‌کشد، شرایطی که باعث می‌شود تولید با تاخیر رو به رو شود و امید‌ها از بین برود.

 

بیشتر بخوانید:

تعامل بانک صادرات ایران با پتروشیمی‌ها در اوج



درک اهمیت تولید

در این بین برخی بانک‌ها نگاه مهربانانه‌ای با تولید دارند، رویکردی که باعث می‌شود چشم امید تولید کننده قرار گیرند. یکی از این بانکها، بانک صادرات ایران است. بانک صادرات با درک اهمیت تولید، در همکاری با تولید بسیار خوش درخشیده و به جرات می‌توان ادعا کرد دست رد به سینه تولیدکننده واقعی نزده است. اکنون نیز که مقام معظم رهبری بر تولید با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرده، مدیرعامل بانک صادرات ایران به صراحت اعلام کرده در این مسیر همراه تولید و تولیدکنندگان است.

حمایت از تولید و اشتغال

محسن سیفی با تاکید بر اینکه بانک صادرات ایران در گذر از هفتاد و دومین سال فعالیت و خدمت خود به مردم ایران، درختی تنومند و پربار است گفت: بانک صادرات با اتکا به تجربه و تلاش کارکنان ساعی و کارآزموده خود، کمر همت برای پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و تولید و اشتغال در سال جدید بسته است.

کارنامه درخشان

مدیرعامل بانک صادرات ایران در پیامی به مناسبت نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، بر حرکت در مسیر سیاستگذاری رهبر انقلاب تاکید کرد و افزود: کارنامه بانک صادرات ایران در تامین مالی صنایع و زیرساخت‌های صنعتی و اقتصادی کشور و همچنین توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی، کارنامه درخشانی از همت، غیرت، همدلی و همگامی با مردم و فعالان اقتصادی است و این مأموریت همواره با تکریم مشتریان و مخاطبان بانک توأم بوده است.

بدنبال کسب جایگاه برتر

بانک صادرات ایران در سال پیش رو با عملیاتی کردن مراحل بعدی افزایش سرمایه و افزایش سهم از بازار، به دنبال کسب جایگاه بهتر در دایره خدمت و بالندگی است تا به مدد حمایت و همکاری و تعامل دوجانبه با صنایع و صاحبان کسب و کار، افقی نو در کمک به پیشرفت و آبادانی کشور ترسیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: