نماینده گنبد در مجلس از ظرفیت‌های مغفول مانده ابراز تاسف کرد
کد خبر: ۴۱۱۲۸۱
۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
0
نماینده گنبد در مجلس شورای اسلامی از قابلیت‌های تاریخی، مذهبی و باستانی منطقه خبر داد و گفت: با وجود این همه قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که منطقه دارد، باید قطب گردشگری ایران و حتی جهان باشد که متاسفانه نیست.

منطقه آزاد اینچه برون، متولی شکوفا کردن ظرفیت‌ها

امانقلیچ شادمهر به تشریح ظرفیت‌های منطقه پرداخت و گفت: دیوار بزرگ قزل آلان در این منطقه قرار دارد که بعد از دیوار چین و دیوار آلمان، سومین دیوار بزرگ جهان است که می‌تواند گردشگران را از سراسر جهان برای بازدید مجاب کند.

وی از وجود ۱۵۰ تپه باستانی در منطقه خبر داد و گفت: از این ۱۵۰ تپه باستانی، ۶۰ تپه ثبت ملی شده و ارزش و جایگاه جهانی دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از موزه تاریخی جرجان در منطقه خبر داد و گفت: اگرچه این سایت ویران شده، اما اکنون به عنوان سایت موزه ایران مطرح است.

وی از بزرگترین برج جهان به طول ۷۵ متر در منطقه گنبد خبر داد و گفت: این برج ثبت جهانی شده و می‌تواند جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد.

شادمهر با تاکید بر اینکه آداب و رسوم زیبا، جذاب و پرمخاطبی در منطقه وجود دارد گفت: با وجود جاذبه‌های بسیاری که در این منطقه وجود دارد، اما برای بسیاری از مردم شناخته شده نیست، در صورتی که اگر بدانند، می‌توان با این ابزار به جذب گردشگر پرداخت.

 

بیشتر بخوانید:


نماینده گنبد در مجلس شورای اسلامی از تنوع اقوام گوناگون در منطقه خبر داد و گفت: اگرچه این‌ها اقوام ایران هستند، اما ملیت‌های مختلفی همچون قزاق، ترکمن، تاتار، افغان و... در منطقه جمع شده و به زیست بوم گسترده‌ای برای آسیای منطقه تبدیل شده است.

وی تنوع اقوام و ملیت‌ها را باعث ایجاد جذابیت دانست و گفت: این تنوع به لحاظ آداب، رسوم و فولکلر می‌تواند مورد توجه و جذب گردشگر قرار گیرد.

شادمهر خواستار ایجاد موزه مردم شناسی در منطقه آزاد اینچه برون شد و گفت: می‌توان قومیت‌های بسیاری را در این موزه تعریف کرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه منطقه‌ای با این وسعت و توانمندی، متولی ندارد گفت: اکنون که مجوز منطقه آزاد اینچه برون در منطقه صادر شده و به صورت گسترده فعالیت می‌کند، می‌توان امیدوار بود که بسیاری ظرفیت‌های منطقه مورد توجه قرار گیرد و فعال شود.

نماینده گنبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولاتی که پس از تعیین مدیریت منطقه آزاد اینچه برون صورت گرفته گفت: منطقه آزاد بدنبال شکوفا کردن تمامی ظرفیت‌های منطقه است و هنگامی که ظرفیت‌های تولید، صنعت، کشاورزی، دامپروری، گردشگری و بسیاری موارد دیگر در منطقه آزاد اینچه برون شکوفا شود، آینده درخشانی در استان گلستان رقم خواهد خورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: