April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۳۰۸
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
0
گرامی مقدم درباره اولویت‌های مجلس بعد نکاتی را بیان کرد.

هیچ اولویتی برای مردم مهم‌تر از وضعیت معیشتی‌شان نیست

اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره اولویت‌های مجلس بعدی بیان کرد: روشن است که این مجلس از نظر کارایی خروجی تمام استعداد ایران بیش از ۸۵ میلیون نفر است را ندارد. زیرا بسیاری از چهره‌ها رد صلاحیت شدند و صرفا یک جریان خاص رقابت درونی داشت. پر واضح است که بسیاری از چهره‌ها ریزش کردند و امکان ورود به انتخابات را نداشتند

وی ادامه داد: نکته بعد هم این است که در حال حاضر هیچ اولویتی برای مردم بزرگتر از وضعیت معیشتی‌شان وجود ندارد و هیچ امتیازی برای هیچ مجلسی تعیین نخواهد شد مگر اینکه مساله تورم حل شود. مجلس اگر می‌خواهد مشکلات معیشتی مردم را حل کند ابتدا باید جلوی گرانی را بگیرد و این هم نیاز به این دارد که سیاست‌های کلان تغییر یابد.

گرامی مقدم افزود: برای تغییر سیاست‌های کلان هم ابتدا باید به سراغ دیپلماسی خارجی رفت و ما تا نتوانیم مسائل ارزی را با دنیا حل کنیم و نفت خود را به سهولت بفروشیم عملا نه این مجلس و نه هیچ مجلس دیگری کارایی نخواهد داشت. اگر حتی مجلسی هم تشکیل شود که تمام نخبگان جامعه در آن جمع شوند تا زمانی که اختیار به مجلس داده نشود و مجلس دخل تصرف در سیاست‌های کلان کشوری نداشته باشد و باعث این نشود که اقتصاد کشور از این حالت خارج شود به نظر نمی‌رسد بتوان برای مردم کاری کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هرچه انجام دهیم آب در هاون کوبیدن است تا زمانی که با دنیا مراوده مالی نداشته باشیم و سرمایه گذاری‌های خارجی را نتوانیم جذب کنیم و این‌ها مسائل اصلی کشور ماست و تا زمانی که حل نشود نمیتوان رشد اقتصادی داشت. تورم ۴۰ درصدی کمر هر جامعه را می‌شکند. نسل آینده را بدون داشتن آرامش مالی نمی‌توان تامین کرد، کمااینکه جوان امیدی برای داشتن ضروریات اولیه را نداشته باشد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی بیان کرد: آیا مجلس می‌تواند قوانینی تصویب کند که بودجه کافی را برای وام برای تامین لوازم ضروری مردم تامین کند؟ از این مجلس بر نمیاید و اگر هم تصویب کند این‌ها وابسته به بودجه کشور است. از چه زمانی است که قانون جوانی جمعیت تصویب شده که باید تسهیلاتی به جوانان ارائه دهند، اما بانک‌ها از این موارد سرباز می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما نماینده‌هایی میخواهیم نظیر آقای مدرس و مصدق که از جان مایه گذاشتند، اما متاسفانه همچین توانی را در این مجلس نمی‌بینم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: