April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۳۴۹
۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
0
یک شهروند فلسطینی جزئیاتی تکان دهنده از جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفاء و مناطق اطراف آن را افشا کرد.

روایت تکان‌دهنده از جنایات نظامیان صهیونیست در نزدیکی بیمارستان الشفاء

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه و با ادعای همیشگی وجود شبکه‌ای از تونل‌ها در مرکز درمانی الشفاء که به‌عنوان پایگاهی برای حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی استفاده می‌شود، به بیمارستان اصلی غزه حمله کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داده در پی این حمله تاکنون پنج بیمار به شهادت رسیده‌اند و پنج نفر دیگر هم مجروح شده‌اند.

این وزارتخانه اعلام کرده به دلیل محاصره این مرکز درمانی و عدم رسیدن آب و غذا به آن در ۶ روز گذشته، اوضاع دیگر بیماران نیز وخیم می‌شود.

رویترز نوشته ساکنان مناطق اطراف بیمارستان الشفاء می‌گویند ارتش رژیم صهیونیستی شماری از ساختمان‌های نزدیک آن را تخریب کرده‌اند.

دفتر مطبوعاتی دولت غزه هم خبر داده تانک‌های اسرائیلی به سمت بیمارستان الشفاء آتش گشوده، بخش جراحی آن را به آتش کشیده‌اند و حدود ۲۴۰ نفر از بیماران و همراهان آن‌ها و شماری از کادر درمان را هم بازداشت کرده‌اند.

سخنگوی حماس اعلام کرده رزمندگان این جنبش در این بیمارستان حضور ندارند و افسانه‌سرایی‌های رژیم صهیونیستی درباره کشتن و بازداشت نیرو‌های فلسطینی در این مکان صحت ندارد و صهیونیست‌ها تنها بیماران و مردم آواره را هدف قرار داده‌اند.

بیمارستان الشفا
نظامیان صهیونیست در اطراف بیمارستان الشفاء

شبکه الجزیره نیز روز شنبه مصاحبه‌ای با یک شهروند فلسطینی به نام «جمیله الهسی» که در نزدیکی بیمارستان الشفاء در محاصره صهیونیست‌ها بوده منتشر کرد؛ مصاحبه‌ای که روایت‌های تکان‌دهنده‌ای را با خود داشت.

الهسی می‌گوید او به همراه دیگر شهروندان فلسطینی حاضر در نزدیکی بیمارستان الشفاء در معرض بمباران شدید رژیم صهیونیستی قرار داشتند.

او می‌گوید در ۶ روز گذشته نتوانسته‌اند آب و غذا پیدا کنند، حتی آب برای باز کردن روزه خود ندارند و کودکان فلسطینی حتی نمی‌توانند آب شور برای نوشیدن پیدا کنند. او از صلیب سرخ جهانی خواست به کودکان و بیماران آب برساند.

الهسی همچنین از هتک‌حرمت و قتل زنان فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد.

او همچنین از کوچاندن اجباری ۶۵ خانواده فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستان الشفاء گفت و افزود: «نیرو‌های اشغالگر تمام خانواده‌ها را سوزاندند و کشتند. آن‌ها ساختمانی را که ما در آن بودیم، به آتش کشیدند».

ساعاتی بعد، جنبش حماس به جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفاء واکنش نشان داد و اعلام کرد: «ما سکوت بین‌المللی در قبال فاجعه ایجاد شده توسط ماشین جنگی اشغالگر فاشیست در بیمارستان الشفاء و اطراف آن ابراز تاسف می‌کنیم».

حماس همچنین از «امت اسلامی و عربی، آزادگان جهان و مردم» خواست فشار حداکثری را بر منافع رژیم اشغالگر قدس وارد کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: