کد خبر: ۴۱۱۳۵۹
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
0
به دستور دادگاه عالی اسپانیا و به عنوان یک اقدام احتیاطی به طور موقت دسترسی شهروندان این کشور به پیام رسان تلگرام قطع شده است.

تلگرام در اسپانیا فیلتر شد

به نقل از یورونیوز، پس از آنکه ۴ رسانه بزرگ اسپانیا (مدیاست، آترس مدیا، موی استار و اجیدا) با شکایتی مدعی شدند این پیام رسان محتوای تولیدی آن‌ها را که تحت حفاظت قانون کپی رایت نیز است، بدون اجازه خالقان آن‌ها منتشر می‌کند، سانتیاگو پدراز قاضی دادگاه اسپانیایی با ممنوعیت موقت این پلتفرم موافقت کرد.

دسترسی به تلگرام از روز دوشنبه (پس فردا) تعلیق خواهد شد، اما برخی تهیه کنندگان سرویس‌های موبایل از روز شنبه این پیام رسان را مسدود کرده اند.

قاضی دادگاه از شرکت مالک تلگرام خواسته بود اطلاعات خاصی در چهارچوب این پرونده را ارسال کند. اما پس از آنکه تلگرام به درخواست‌های پدراز پاسخی نداد، وی نیز دستور به ممنوعیت پلتفرم داد. به گفته منابع حقوقی این ممنوعیت موقت است و فقط چند روز طول می‌کشد.

در این میان اپراتور‌های مخابراتی مختلف برای پیروی از دستور دادگاه عالی، دسترسی به تلگرام را مسدود کرده اند.

با وجود اعتراض برخی کاربران به ممنوعیت پلتفرم، قاضی اعلام کرد رای او به دلیل عدم همکاری شرکت صادر شده است.

البته اسپانیا تنها کشوری نیست که تلگرام را مسدود کرده است. برخی کشور‌های دیگر نیز برای جلوگیری از پخش شدن محتوای انتقادی مجبور شده اند آن را مسدود کنند. چین در سال ۲۰۱۵ میلادی این پیام رسان را مسدود کرد. علاوه بر آن تایلند، پاکستان، ایران و کوبا نیز به دلایل مشابه این پلتفرم را مسدود کرده اند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: