کد خبر: ۴۱۱۴۳۶
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
0
مهمترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های پردازنده جدید اینتل افزایش بی نظیر سرعت آن است.

پردازنده‌های جدید اینتل چه قابلیت‌هایی دارند؟

اینتل یک پردازشگر مرکزی جدید را معرفی کرده است که در بین بهترین پردازنده‌های Intel Core i۹-۱۴۹۰۰KS رتبه بالایی دارد، به گونه‌ای که CPU جدید فرکانس را به ۶.۲ گیگاهرتز می‌رساند.

Core i۹-۱۴۹۰۰KS جدید با ۲۴ هسته (هشت هسته P و ۱۶ هسته E)، ۳۲ رشته، ۳۶ مگابایت حافظه نهان هوشمند اینتل و ۱۵۰ وات TDP، مانند سایر پردازنده‌های موجود در سری Reptor Lake ارائه می‌شود. از هر دو نوع DDR ۴ و DDR ۴ پشتیبانی می‌کند. رم DDR ۵ دارد و می‌تواند تا ۱۹۲ گیگابایت حافظه DD۴-۳۲۰۰ MT/s یا DDR۵-۵۶۰۰ را مدیریت کند.

می‌توان آن را با مادربرد Z۶۹۰ یا Z۷۹۰ جفت کرد و ۲۰ خط PCIe را ارائه می‌دهد که ۱۶ مورد آن PCIe ۵.۰ هستند، در حالی که بقیه پردازنده‌ها PCIe ۴.۰ هستند.

این مدل جدید از نظر مشخصات نسبت به ۱۴۹۰۰ K تغییر چندانی ندارد، اما سرعت ساعت را به بالای ۶.۲ گیگاهرتز می‌رساند.

Core i۹-۱۴۹۰۰K دارای همان تعداد هسته و اندازه حافظه پنهان است، اما با توان مصرفی کمتر ۱۲۵ وات و اینتل ادعا می‌کند که تراشه جدید می‌تواند تا ۱۵ برابر سریعتر باشد.

این شرکت همچنین برخی از معیار‌های بازی را در این پردازنده به اشتراک گذاشت که در آن CPU با Ryzen ۹، ۷۹۵۰ AMD در یک ردیف روبرو شد.

پردازنده یا CPU جدید سریع‌تر از انواع سابق آن است، اما بیشتر بازی‌ها سود سه تا شش درصدی را نشان می‌دهند، اگرچه Core i۹-۱۴۹۰۰KS ۹ درصد در Guardians of the Galaxy Marvel و ۱۵ درصد در Metro Exodus سریع‌تر بود.

منبع: الیوم اسابع

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: