فتحعلی با تشریح دستاورد‌های درخشان، از جهشی بزرگ خبرداد
کد خبر: ۴۱۱۴۵۶
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
0
مدیرعامل بانک سینا با تشریح دستاورد‌های درخشان، جهشی بزرگ برای سال 1403 را ریل گذاری کرد تا هشداری برای رقبا باشد.

هشدار بانک سینا به رقبا

مناسبت‌ها بهانه خوبی برای ابراز وجود است، به شرط آنکه مدیریت یک مجموعه با دست پر وارد مناسبت‌ها شود. بار‌ها شاهد بوده ایم که مدیران یک مجموعه در پایان سال مالی یا بروز مناسبتی، به گلایه و شکایت پرداخته اند و آنقدر آسمان و ریسمان بافته اند تا ناکارآمدی و سومدیریت خود را توجیه کنند. مدیرانی که زیانده بودن مجموعه خود را به تحریم ها، بحران‌های اقتصادی، سیاسی کاری‌ها و بسیاری بهانه تراشی‌های دیگر پیوند زده اند تا از زیر بار چالش سومدیریت شانه خالی کنند. در مقابل مدیرانی که عملکرد مناسبی داشتند، با دست پر وارد عرصه شده و آنقدر آمار و ارقام چشمگیر ارایه کرده اند که حتی جای گلایه برای منتقدان بی انصاف نیز باقی نگذاشته اند.

گزارش افتخار آمیز

بانک سینا یکی از مهمترین مجموعه‌های اقتصادی در عرصه پولی و مالی کشور است که توانسته عملکرد مطلوبی از خود برجای بگذارد. به همین دلیل مدیریت بانک سینا از هر مناسبتی استفاده می‌کند تا گزارش عملکرد خود را منتشر و البته بدان افتخار کند. اکنون پایان سال ۱۴۰۲ بهانه‌ای شده تا غلامرضا فتحعلی گزارشی از عملکرد سال گذشته ارایه و از سیاست گذاری برای رونق و دستیابی به رکورد‌های جدید خبر دهد. گزارشی که با افتخار ارایه شده و هدفگذاری که متکی بر افتخارات گذشته بلندپروازانه تنظیم شده است.

ارج گذاشتن به گذشته و همت برای آینده

مدیرعامل بانک سینا به تشریح عملکرد بانک سینا در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: آنچه پشت سر گذاشتیم را ارج می‌نهیم و برای رقم خوردن آنچه در نظر است، کمر همت می‌بندیم. غلامرضا فتحعلی از ثبت دستاورد‌های مهم و ارزشمند در کارنامه عملکرد بانک سینا در سال گذشته خبر داد و گفت: بانک سینا در سالی که گذشت، سال نخست اجرای طرح راهبردی کسب‌وکار را پشت سر گذاشت و توانست موفقیت‌های زیادی را در ارائه خدمات و محصولات نوآورانه و خلاقانه در نظام بانکی رقم بزند و بار دیگر بر نقش مؤثر خود در تأمین نیاز‌های مشتریان و حمایت از فعالان اقتصادی جامعه تأکید کند.

عبور از بانکداری سنتی

در شرایط کنونی مردم ترجیح می‌دهند تمامی امورات بانکی خود را در فضای مجازی انجام دهند و مراجعه به شعبه را کاهش چشمگیر تا مرز صفر برسانند که بانک سینا در این زمینه بسیار موفق عمل کرده به نوعی که فتحعلی اعلام کرد در سال ۱۴۰۲ با رویکردی تحول‌گرا برای دگردیسی از تفکر بانکداری سنتی به بانکداری دیجیتال و پلتفرمی، توانستیم بسیاری از آنچه را که برای اجرا در چشم‌اندازی سه‌ساله مد نظر داشتیم، به نحوی شایسته و مطلوب در عرض یک سال به انجام برسانیم. در این یک سال، سرزمین هوشمند سینا شکل گرفت و سه پلتفرم سیبانک، سیمارت و سیپات در این سرزمین هوشمند متولد شد و مسیر بلوغ و تکامل خود را طی می‌کنند.

تکریم مشتریان با جدیت

تنوع و تعدد بانک‌ها بیانگر بروز رقابتی جدی است که ضرورت مشتری مداری را نشان می‌دهد. مدیرعامل بانک سینا با درک درست نسبت به اهمیت مشتری مداری، از بهره برداری باشگاه مشتریان بانک سینا خبر داد و گفت: باشگاه مشتریان بانک سینا در تهییج و ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات بانک سینا نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بانک سینا مرجع رفع نیاز


تحلیل اطلاعات و کسب و کار

امروزه فعالیت‌های اقتصادی از حساسیت زیادی برخوردار است و هر فردی با هر مقدار سرمایه، نباید بی گدار به آب بزند، به همین دلیل فتحعلی اعلام کرد: بر اساس طرح راهبردی کسب‌وکار، سامانه‌های تحلیل اطلاعات و تحلیل کسب‌وکار زیادی به مرحله تولید رسید که استفاده از هر یک از این سامانه‌ها به تحلیل و تحول مدل کسب‌وکاری بانک سینا کمک خواهند کرد. در عین حال، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی بر روی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات برای پشتیبانی از این سامانه‌ها و موضوعات مرتبط با بانکداری دیجیتال و پلتفرمی صورت گرفته است.

علت یابی در دستور کار

بدترین عاملی که باعث بحران می‌شود، نداشتن شناخت از شرایط موجود است. یک مجموعه اقتصادی دایم باید شرایط را بررسی کند و برای رفع مشکلات و چالش‌ها راه حل بدهد. به همین دلیل مدیرعامل بانک سینا اعلام کرد: با استقرار و شکل‌گیری ساختار جدید بانک و خطوط جدید بانکداری و تکمیل ساختار مناطق و... تلاش شده خلا‌های موجود در نظام جذب منابع و پرستاری از مشتریان بهبود یابد.

رکوردزنی و صعود

هر گونه توسعه و رونق هزینه بر است و هنگامی گام برداشتن در مسیر توسعه و رونق اهمیت می‌یابد که سود بدنبال داشته باشد، اتفاقی که در بانک سینا شاهد بودیم. در این رابطه مدیرعامل بانک سینا با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد بیش از ۴۰ درصدی منابع بانک نسبت به ابتدای سال بودیم گفت: پوشش ۱۶۵ درصدی بودجه در تحقق سود را در آمار‌ها ثبت کردیم.

برگزاری مجمع

هر مجموعه‌ای که با چالش رو به رو باشد، برای پاسخگویی طفره می‌رود و، چون مجامع محلی برای ارایه عملکرد است، مدیران ناموفق به دلایل گوناگون مجامع را عقب می‌اندازند. اما بانک سینا با قدرت مجمع خود را برگزار کرد که فتحعلی در این رابطه گفت: یکی دیگر از اقدامات مؤثر سال ۱۴۰۲ که موجب تداوم عملکرد مثبت بانک در ادامه مسیر خواهد شد، برگزاری مجمع عمومی‌فوق‌العاده بانک سینا در اسفندماه جاری بود و بر این اساس سرمایه بانک با ۵۸ درصد رشد، از حدود ۲۵ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال به ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت که این افزایش سرمایه آثار مطلوبی را در بهبود نسبت کفایت سرمایه، بهبود نسبت خالص دارایی‌های ثابت به حقوق مالکانه، رعایت مقررات مربوط به اعطای تسهیلات، وضعیت باز ارزی، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار و... و استفاده از معافیت مالیاتی بند (ه) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به همراه دارد.

ورود با قدرت به سال جدید

هنگامی می‌توان به آینده امیدوار بود که سنگ بنای گذشته را محکم پایه گذاری کرده باشیم. مدیرعامل بانک سینا که گزارش دلنوازی ارایه داده، در پایان تاکید کرد که سال ۱۴۰۳ با بهره‌گیری از این زیرساخت‌های ایجادشده، سال جهش بزرگ بانک سینا خواهد بود و با کمک و هم‌افزایی یکدیگر می‌توانیم موفقیت‌های دوچندانی را در این سال برای بانک سینا رقم بزنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: