April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۶۷۹
۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
0
در اواخر سال ۲۰۲۱ خورشیدگرفتگی کامل فقط در انتهای زمین قابل مشاهده بود. برای ثبت این پدیده غیرعادی، هواپیما‌ها در زیر منظره ابری اقیانوس منجمد جنوبی پرواز کردند.

خورشیدگرفتگی کامل در زیر زمین

در اواخر سال ۲۰۲۱ خورشیدگرفتگی کامل فقط در انتهای زمین قابل مشاهده بود. برای ثبت این پدیده غیرعادی، هواپیما‌ها در زیر منظره ابری اقیانوس منجمد جنوبی پرواز کردند. تصویر برجسته یک عکس نسبتاً دیدنی را نشان می‌دهد که در آن نقطه روشن، تاج بیرونی خورشید است و ماه نقطه تاریکی است که در مرکز دیده می‌شود.

یک بال و موتور هواپیما در سمت چپ و پایین تصویر قابل مشاهده است، درحالی‌که هواپیمای دیگری که خورشیدگرفتگی را مشاهده می‌کند در سمت چپ قرار دارد.

ناحیه تاریک آسمان در اطراف خورشید را مخروط سایه می‌نامند. هوا تاریک است، زیرا شما به یک بخش طولانی از هوا نگاه می‌کنید که در سایه ماه قرار دارد.

بررسی دقیق خورشید دچار گرفتگی، سیاره عطارد را درست در سمت راست نشان می‌دهد. برای دیدن خورشیدگرفتگی کامل بعدی، لازم نیست به انتهای زمین سفر کنید. مسیر کسوف ۸ آوریل ۲۰۲۴، از آمریکای شمالی عبور خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: