April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۶۹۲
۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
0
عضو سابق کمیته انتقال کشوری‌ گفت: پس از رفع مشکلات باید سازمان تعلیم و تربیت کودکان به آموزش و پرورش منتقل می‌شد.

انتقال مهدکودک به آموزش و پرورش آری یا نه؟

در برنامه بالاتر در خصوص انتقال مهدکودک به آموزش و پرورش با حضور خالقی نژاد، پژوهشگر پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش و سید احمدرضا محمدیان، عضو سابق کمیته انتقال کشوری پرداخته شد.

سید علی خالقی نژاد، پژوهشگر پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش گفت: پژوهش‌های که از سال ۱۹۶۵ انجام شده نشان می‌دهد کودکانی که در کودکستان‌ها می‌رفتندافت تحصیلی کمتری نسبت به کودکانی که کودکستان نرفتند؛ داشته‌اند.

وی افزود: در گذشته تعداد شهرها کمتر بود و فضای بازی بیشتری وجود داشته و کودکان در محله‌ها با یکدیگر بازی می‌کردند اما با توسعه شهرها کودکان فضایی برای بازی نداشتند و همین امر باعث توسعه و گسترش کودکستان‌ها شده است.

او ادامه داد: پیش از ایجاد سازمان تعلیم و تربیت کودک بازیگران متعددی وجود داشت که باعث از هم گسیختگی و پراکندگی شده بود اما انتقال به آموزش و پرورش باعث ساماندهی شده است به همین علت موافق انتقال مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش هستم.
سازمان تعلیم و تربیت کودک به بودجه بیشتری احتیاج دارد

خالقی‌نژاد با بیان این که سازمان تعلیم و تربیت باید سامانه‌ای را طراحی و در خصوص اقدامات خود به صورت شفاف در اختیار مردم قرار دهد؛ مطرح کرد: برای ارائه خدمت بهتر ما نیازمند بودجه بیشتر هستیم. در حال حاضر بودجه ۱۶۰ میلیارد تومان است که به نظرم این مقدار باید افزایش یابد. همچنین ما باید مشکلات سازمان را شناسایی و آن‌ها را رفع کنیم.

سید احمدرضا محمدیان، عضو سابق کمیته انتقال کشوری‌گفت: زمانی که مسئولیت مهدکودک‌ها بر عهده سازمان بهزیستی بود از نوزادن ۶ماه تا ۶ سال مراقبت می‌کرد.
با شرایط مطلوب فاصله داریم

وی افزود: هم اکنون با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم به همین علت نباید مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش منتقل می‌شد. با انتقال مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش بیشتر به بعد تربیتی کودکان توجه می‌شود.

او ادامه داد: زمانی که مهدکودک‌ها زیر نظر سازمان بهزیستی بودند به کودکان و خانواده‌ها خدمات بیشتری می‌دهند. بیشتر از ۹۰ درصد مراکز غیر دولتی است و خانواده‌ها خودشان به مراکز کمک می‌کنند.

محمدیان تصریح کرد: پیش از انتقال مرکزی همچون مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش ابتدا باید تمام زیرساخت‌ها درست و آسیب‌ها شناسایی شده و پس از رفع مشکلات، سازمان یا مرکزی منتقل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: