May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۶۹۹
۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
0
گوگل موافقت کرده است که میلیارد‌ها داده و تاریخچه مرور وب کاربران کروم در حالت Incognito را از بین ببرد.

گوگل میلیارد‌ها داده جمع‌آوری‌شده از حالت Incognito در کروم را حذف می‌کند

در سال ۲۰۲۰ گوگل با شکایتی مواجه شد که در آن به ردیابی کاربران کروم حتی در حالت Incognito متهم شده بود. طی این شکایت، گوگل با تغییر متن توضیحات این حالت، دراین‌باره بیشتر شفاف‌سازی کرد و با شاکی این پرونده که به‌دنبال خسارت ۵ میلیارد دلاری بود، توافق کرد. حالا این شرکت موافقت کرده است که میلیارد‌ها داده و تاریخچه جمع‌آوری‌شده کاربران در حالت Incognito را از بین ببرد.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، گوگل قصد دارد برای حل‌وفصل یک دعوای قضایی که ادعا می‌کند این شرکت افراد را بدون اطلاع آن‌ها ردیابی کرده است، مجموعه‌ای از داده‌های تاریخچه وب حدود ۱۳۶ میلیون کاربر کروم را حذف کند. در این دعوای حقوقی ادعا شده بود که گوگل به‌درستی کاربران را از انواع داده‌های جمع‌آوری‌شده در حالت Incognito، ازجمله جزئیات مربوط به وب‌سایت‌هایی که مشاهده کرده‌اند، آگاه نکرده است.

رهگیری کاربران در حالت Incognito

گوگل پس از متهم‌شدن به گمراهی کاربران درباره حالت Incognito، وارد یک دعوای حقوقی شد. این اتهام بیان می‌کند که حالت Incognito به‌درستی توضیح نمی‌دهد که گوگل همچنان می‌تواند آنچه را که کاربر در کروم انجام می‌دهد، ببیند و تاریخچه‌ای از آن ثبت کند. البته استدلال‌های خوبی از هر دو طرف پرونده مطرح شده بود، اما در نهایت گوگل مجبور شد تغییراتی در این حالت ایجاد کند.

در این پرونده، با تعیین ارزش داده‌هایی که گوگل ذخیره کرده است، میزان خسارتی که این شرکت باید پرداخت کند حدود ۵ میلیارد دلار محاسبه شده است. همچنین این شرکت باید به داده‌های جمع‌آوری‌شده در حالت Incognito از دسامبر ۲۰۲۳ (دی‌ماه) و قبل از آن رسیدگی و آن‌ها را حذف کند.

پیش از این «خوزه کاستاندا»، سخنگوی گوگل، در بیانیه‌ای گفته بود این شرکت خوشحال است که این پرونده را حل‌وفصل می‌کند. به گفته او، گوگل هرگز از این داده‌ها برای شخصی‌سازی تعامل با کاربران استفاده نکرده است و به عبارتی، این داده‌های فنی قدیمی را می‌توان حذف کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: