April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۸۷۰
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
0
ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه سال 1403 را با ثبت رکوردهای روزانه در واحدهای احیا مستقیم یک و دو آغاز کرد. این ناحیه سال 1402 را با رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش تولید و مهار تورم سپری کرد و موفق به کسب رکوردهای تولید آهن اسفنجی روزانه مجموع احیاها به مقدار 27205 تن و ماهیانه 795350 در فروردین‌ماه 1402 گردید.

گام محكم ناحیه آهن‌سازی در سال 1403 با ركوردشكنی در واحدهای احیا

مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر و با ارائه گزارشی از عملکرد این ناحیه در سال ۱۴۰۲ گفت: در مجموع اهداف این ناحیه در سال گذشته در تولید گندله، آهن اسفنجی، آهک و دولومیت و ارسال مواد به فولادسازی مطابق برنامه محقق شد.

داریوش رشیدی با اشاره به ثبت رکورد تولید سالانه در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه گفت: با تلاش جمعی همکاران ناحیه آهن‌سازی و تأمین به‌موقع آهن اسفنجی و سایر مواد موردنیاز توسط همکاران واحد‌های مختلف آهن‌سازی، رکورد تولید فولاد خام با مجاهدت همکاران ناحیه فولادسازی محقق شد.

وی با تأکید بر اینکه محدودیت‌های ناشی از انرژی در سال گذشته باعث از دست رفتن بخشی از ظرفیت تولید شد، گفت: به‌منظور کاهش تأثیر مخرب این محدودیت‌ها تمهیداتی نظیر مدیریت زمان با همیاری تمام واحد‌های پشتیبانی‌دهنده در نظر گرفته شد تا ناحیه آهن‌سازی علاوه بر عملکرد موفقیت‌آمیز در سال ۱۴۰۲ با بالاترین سطح آمادگی برای رکوردشکنی در سال ۱۴۰۳ چابک‌سازی شود.

بنابر اظهارات مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه، سال ۱۴۰۳ با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در حالی آغاز گردید که یکی از نقاط قوت فولاد مبارکه مشارکت تمام سطوح پرسنلی در تدوین، برنامه‌ریزی و تحقق اهداف است و همواره تمامی کارکنان از طریق سیستم‌های مشارکتی در پیشبرد اهداف سازمان به ایفای نقش می‌پردازند. تبلور این تشریک مساعی و همدلی با شروعی بلندپروازانه در نخستین روز سال نو هم‌زمان با طراوت بهار و معنویت رمضان و ثبت رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در واحد احیا شماره ۱ با تولید ۱۷۵۹۰ تن و در واحد احیا شماره ۲ با تولید ۹۹۱۲ تن و مجموع رکورد روزانه ۲۷۵۰۲ تن جلوه‌گر شد.

وی با تأکید بر اینکه رکورد جدید نسبت به رکورد قبلی ۲۹۷ تن افزایش داشته است گفت: در ادامه این رکوردشکنی واحد احیا ۲ همچنین موفق شد در تاریخ ۱۱ فروردین برای دومین بار رکورد تولید روزانه خود را با تولید ۹۹۶۰ تن بهبود بخشد.

رشیدی خاطرنشان کرد: ثبت رکورد‌های روزانه و روند تولید به همراه آماده‌سازی تجهیزات و برنامه‌ریزی صورت‌گرفته نویدبخش کسب رکورد ماهانه جدید در فروردین‌ماه است.

وی پیرامون اهداف این ناحیه در سال جدید چنین گفت: برای تحقق برنامه‌های ناحیه آهن‌سازی در سال جدید هماهنگ با استراتژی سطح کلان شرکت، اقدام به تدوین اهداف و فعالیت‌های اجرایی مرتبط نموده‌ایم. همچنین برای دست‌یابی به بیشترین مقدار تولید، پروژه‌های مرتبط با افزایش ظرفیت تولید در مدول‌های احیا مستقیم ۱ و ۲ و گندله‌سازی و همچنین عملیات بهینه‌سازی در واحد‌های آهک‌سازی و دولومیت در دستور کار قرار گرفته است. ضمن اینکه در همین راستا در سال گذشته با نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های جدید در واحد انباشت و برداشت و پارک‌های واحد شهید خرازی عملاً این واحد در بالاترین سطح آمادگی خود در حمل مواد در ناحیه آهن‌سازی قرار گرفته است.

مدیر ناحیه آهن‌سازی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از تمامی کارکنان واحد‌های تولید، تعمیرات و سرویس‌دهنده اعم از امانی و پیمانکاران مقیم ناحیه عنوان کرد: اهتمام مدیریت ناحیه آهن‌سازی و سایر بخش‌های شرکت، همراهی تمامی کارکنان با اهداف و برنامه‌های تولید شرکت در سایه رعایت موارد ایمنی و کنترل شرایط زیست‌محیطی قطعاً به موفقیت‌های بیشتر فولاد مبارکه منجر خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: