April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۰۱۵
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
0
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه ‌حق‌آبه دریاچه ارومیه باید به صورت ۱۰۰درصد تامین شود، گفت: اقدامات قضایی گسترده‌ای در خصوص صیانت از دریاچه ارومیه با رویکرد پیشگیری در دست اقدام است.

صدور دستور قضایی برای تأمین حق‌آبه صددرصدی دریاچه ارومیه

دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال آذربایجان غربی با دستور جلسه بررسی چالش‌ها، نیازمندی‌ها و سیاست‌گذاری و ارائه برنامه دستگاه‌های اجرایی در حوزه انفال با حضور ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سایر اعضای شورا در سالن امامت دادگستری برگزار شد.

ناصر عتباتی در این جلسه با تقدیر از تمامی مدیران و متولیان که با یک نگاه صحیح و درک درست در حوزه بیت‌المال و انفال تلاش می‌کنند، گفت: آذربایجان غربی شرایط خاص و یژه‌ای از لحاظ منابع طبیعی و پوشش گیاهی دارد و خداوند نگاه و عنایت خاصی به این استان داشته است.

وی افزود: همه ما امانت‌دار این نعمت‌های الهی هستیم و باید از آن مراقبت و صیانت کنیم و اجازه، غارت، تجاوز و تعرض به آن را ندهیم، لذا این جلسه به منظور بیان دغدغه‌مندی و نیازمندی‌های اعضای جلسه در حوزه کاری خود تشکیل شده است و از روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی نیز انتظار است با هماهنگی و همفکری به تناسب و با اهداف مشخص کار را شروع و به سرانجام برسانند و هدف‌‎شان صیانت و حفاظت از بیت‌المال با برنامه و درک درست از نیازمندی‌های حوزه قضایی باشد.

تثبیت بیت المال در بستر اسناد کادستر، تثبیت مالکیت اشخاص و شهروندان که امنیت روانی آنها را در بر دارد و تقویت اقدامات پیشگیرانه در حوزه کاری از دیگر تاکیدات عتباتی در این جلسه بود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت محیط زیست استان تاکید کرد: با توجه به شرایط مناسب این روز‌ها حق‌آبه دریاچه ارومیه باید به صورت ۱۰۰ درصد تامین شود. اقدامات قضایی گسترده‌ای در خصوص صیانت از دریاچه ارومیه با رویکرد پیشگیری در دست اقدام است.

عتباتی در پایان تاکید کرد باید بیت المال خط قرمز همه مجموعه باشد و هیچگونه اهمال و مماشات در حفاظت از آن پذیرفته شدنی نیست.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته ۱۵ جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با ۱۳۰ مصوبه تشکیل شده که تماماً در راستای صیانت و مراقبت از اموال عمومی و انفال بوده است و اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: امسال نیز دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری از زمین خواری و تغییر کاربری برنامه‌های ویژه‌ای دارد و ورود‌های جدی و بازدارنده در این حوزه دارد.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد و در پایان از مدیران کل ادارت ثبت اسناد و املاک، محیط زیست، معاونت اقتصادی اداره اطلاعات و مدیر عامل شرکت توزیع برق استان که در حوزه صیانت و حفاظت از بیت المال و اموال عمومی سازمان متبوع اقدامات موثری داشته اند با تقدیم لوح تقدیر توسط دکتر عتباتی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: