April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۰۶۰
۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
0

هر چند برخی از افراد فعال در حوزه بازار ارزهای دیجیتال همچنان منتظر نظر نهایی نهادهای نظارتی دولتی برای تصمیم‌گیری درباره نظارت بر این بازار هستند تا سپس تصمیمات مالی خود را در این زمینه اتخاذ کنند، اما بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، دو لیدر اصلی بازار کریپتوکارنسی، از اواخر سال 2023 با رشد خود آغاز کرده‌اند.

بعضی از افراد فعال در بازار کریپتوکارنسی با امیدواری درباره تصمیمات فدرال رزرو صحبت می‌کنند و باور دارند که این نهاد به سمت تعیین نرخ نهایی بهره حرکت کرده و در سال 2024 سیاست کاهش یا ثبات نرخ بهره را اجرا خواهد کرد. آن‌ها معتقدند با کنترل تورم در ایالات متحده و کاهش نرخ بهره، فشار فروش و ریسک در بازارهای مالی کاهش خواهد یافت.

اگرچه کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) همچنان سیاست‌های سختگیرانه‌ای را در زمینه نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد، اما ادامه شفاف‌سازی‌های مالی و ارائه اسناد مربوطه می‌تواند مسیر ورود برخی از موسسات مالی به این بازار را در سال 2024 باز کند. در گذشته، شرکت‌هایی مانند ریپل و مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل توانستند پیروزی‌های حقوقی معنی‌داری را در برابر SEC به دست آورند و دادگاه را متقاعد کنند تا به نفع خود رای صادر کند.

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره ایالات متحده هم با فشار بر SEC، درخواست راه‌اندازی اولین صندوق سرمایه‌گذاری ETF بیت‌کوین را دارند. با این حال، SEC تصمیم‌گیری درباره بررسی پیشنهادات راه‌اندازی صندوق‌های ETF از سوی فیدلتی و بلک را تا اوایل ژانویه 2024 به تأخیر انداخته است.

همچنین بیشتر بخوانید: چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

بررسی تاریخچه معاملاتی بازار ارزهای دیجیتال به ما نشان می‌دهد که سال 2024 ممکن است سال بازگشت این بازار به روند صعودی پایدار باشد.

چشم انداز بازار ارزهای دیجیتال در سال 2024

با توجه به وقوع ورشکستگی‌ها و بدنامی‌های اخیر، کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) تصمیم گرفت تا نظارت‌های خود بر بازار و فعالیت‌های کاربران ارزهای دیجیتال تا سال 2024 را با سخت‌گیری بیشتر ادامه دهد. یکی از مسائل اصلی مطرح شده توسط SEC، طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال از نظر مالی است. این نهاد بررسی می‌کند که آیا ارزهای دیجیتال می‌توانند به عنوان اوراق بهادار شناخته شوند یا به عنوان کالا یا ارز. پیروزی حقوقی شرکت ریپل در دادگاه اخیر در برابر شکایت SEC، و اعلام دادگاه که توکن‌های ریپل به عنوان اوراق بهادار شناخته نشده‌اند، تأثیر مهمی بر بازار ارزهای دیجیتال داشت.

یکی از عوامل دیگری که می‌تواند بر رشد بازار ارزهای دیجیتال تأثیر داشته باشد، نرخ بهره است. فدرال رزرو از مارس سال 2022 با افزایش 5.25 درصدی نرخ بهره سعی کرد تا از افزایش تورم در بازار ایالات متحده جلوگیری کند. با این حال، افزایش نرخ بهره معمولاً رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد و سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری در بازارهای پرریسکی مانند بازارهای مالی سهام و خصوصاً بازارهای پرریسک و پرنوسان ارزهای دیجیتال دور می‌کند.

اگرچه فدرال رزرو در سال 2023 نیز سیاست افزایش نرخ بهره را در پیش گرفته بود، اما با توجه به پیشرفت‌های کاهش تورم، در صورتی که نرخ بهره ثابت بماند یا حتی کاهش پیدا کند، فضایی برای رشد بازارهای مالی در سال 2024 دوباره فراهم خواهد شد.

پیش بینی روند بیت کوین در سال 2024

در سال 2024، بهبود شرایط بیت کوین می‌تواند به دلایل متعددی اتفاق بیافتد، اما یکی از مهمترین این دلایل، بدون شک، رویداد هاوینگ بیت کوین است. پس از هر 210,000 بلاک تولید شده، بیت کوین یک هاوینگ جدید تجربه می‌کند که به معنای نصف شدن پاداش ماینرها برای استخراج هر بلاک جدید است. این اتفاق موجب کاهش پاداش تولید هر بلاک از 6.25 بیت کوین به 3.125 بیت کوین می‌شود. انتظار می‌رود که هاوینگ بعدی بیت کوین در آوریل سال 2024 رخ دهد. بر اساس تجربه دوره‌های گذشته، رویداد هاوینگ بیت کوین همیشه به عنوان یک کاتالیزور برای افزایش قیمت بیت کوین عمل کرده است.

اگرچه هیچ تضمینی برای افزایش قیمت وجود ندارد، اما تجربه دوره‌های گذشته نشان می‌دهد که بیت کوین، هر ۴ سال یک بار و پس از رویداد هاوینگ وارد چرخه‌ی صعودی خود می‌شود. بنابراین، بهتر است در این روزها بررسی‌های خود را کامل کنید و در صورت تصمیم به خرید بیت کوین، قبل از شروع روند صعودی، اقدام به خرید کنید. امکان خرید و فروش بیت کوین به صورت آنلاین توسط صرافی آنلاین نیپوتو برای همه کاربران فراهم شده است.

بررسی تاریخچه معاملاتی بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز، در صورتی که سنت شکنی نکند، باید پس از رکود‌های سال ۲۰۲۲، یک روند صعودی جدید را آغاز کند. بررسی سابقه معاملاتی بیت کوین نشان می‌دهد که کاهش ۶۱ درصدی قیمت در سال ۲۰۱۴، در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ با ۳۵ درصد رشد سالانه جبران شد.

این الگو یک بار دیگر پس از کاهش ۷۳ درصدی در سال ۲۰۱۸ نیز در بازه زمانی سال‌های بعد تا سال ۲۰۲۱ جبران شد. بیت کوین در این بازه با رشد سالانه‌ی ۶۰ و ۳۰۲ درصدی بازده فوق‌العاده‌ای را ثبت کرد.

هیچ تضمینی وجود ندارد که این الگو این بار نیز تکرار خواهد شد، اما اگر بازار به دنبال تکرار این الگوی سنتی باشد، سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ سال‌های ورود بیت کوین به روند صعودی جدید خواهند بود.

با این حال، علاوه بر بررسی تاریخچه معاملاتی بیت کوین، نمودارهای تکنیکال و عوامل بنیادی موثر بر قیمت بازار و ارزهای دیجیتال، خصوصاً بیت کوین، نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. تاییدیه چندین فاکتور تاثیرگذار می‌تواند اعتبار این پیش‌بینی را بالاتر ببرد.

چشم اندازه اتریوم در سال 2024

در آوریل سال ۲۰۲۳، اتریوم نیز هارد فورک خود را در شانگهای تکمیل کرد و مکانیزم خود را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر داد. قابلیت‌های اتریوم در پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و توکن‌های غیرمتمرکز (NFT)، جایگاه اتریوم را به عنوان دومین ارز با ارزش بازار تضمین کرده است.

اتریوم نیز چشم‌انداز بسیار روشنی از سال ۲۰۲۴ در مقابل خودش دارد. در بازه زمانی سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، اتریوم به طور متوسط رشد سالانه ۶۱۳ درصدی را ثبت کرد. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که اگر تصمیم به خرید اتریوم دارید، بهتر است پس از بررسی فاکتورهای تأثیرگذار، قبل از شروع حرکت صعودی بعدی، آن را شکار کنید.

اگرچه بررسی گذشته‌ی بازار نمی‌تواند تضمینی برای روند آینده‌ی آن باشد، اما رفتار قیمتی حکایت از ورود به یک روند صعودی جدید در سال ۲۰۲۴ دارد. برای خرید ارز دیجیتال اتریوم بر مبنای ریال و یا تتر می‌توانید به صرافی آنلاین نیپوتو مراجعه کنید.

حرف آخر

بررسی دو لیدر اصلی بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم، همچنین موارد بنیادی که مطرح شد در کنار سابقه معاملاتی این دو لیدر مهم بازار، نشان می‌دهند که احتمال بازگشت بازار رمزارزها به دوران اقتدار خودشان در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ وجود دارد.

با این حال، بهتر است قبل از خرید، علاوه بر بررسی این موارد، به بررسی نمودارهای تکنیکال، اخبار بنیادی و عوامل تأثیرگذار دیگر نیز توجه کنید. بدون شک، هیچ تضمینی برای رشد دوباره قیمت بیت کوین و اتریوم، و به دنبال آن سایر ارزهای دیجیتال، بر اساس الگوی قیمتی سال‌های گذشته وجود ندارد.

در نهایت، تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها نیازمند بررسی دقیق و کامل تمامی عوامل مرتبط، همچون موارد بنیادی و تکنیکال، همچنین درک صحیح از ریسک‌های مرتبط با این بازار است.

صرافی نیپوتو با طراحی قسمت مقایسه قیمت صرافی‌ها (https://nipoto.com/exchange-overview) در سایت رسمی خود، برای معامله‌گران این امکان را فراهم کرد تا قبل از خرید، قیمت ارز مورد نظر خود را در صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی بررسی کنند. با یک بررسی کوتاه و با استفاده از اطلاعات دسته‌بندی‌شده موجود در این قسمت، شما می‌توانید پایین‌ترین قیمت خرید و بالاترین قیمت فروش ثبت‌شده در صرافی‌های معتبری مثل صرافی نوبیتکس، تترلند، والکس و… را با یکدیگر مقایسه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: