April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۲۳۱
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
0
رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بر اساس آمار ۲ تا ۳ میلیون راس جمعیت دام سبک مازاد بر نیاز کشور موجود است.

حدود ۳ میلیون راس دام سبک مازاد بر نیاز کشور است

منصور پوریان گفت: با گرم شدن هوا و شرایط سخت نگهداری دام مجوز صادرات باید داده شود تا دامداران برای نگهداری دام خود تحت فشار قرار نگیرند.

او صادرات دام و خرید حمایتی را راهکار برون رفت از مشکلات صنعت دامی کشور اعلام کرد و افزود: تولید قراردادی دام زنده، خرید و ذخیره سازی به منظور ایجاد تعادل قیمت و جلوگیری از زیان دامداران باید در دستور کار قرار گیرد.

پوریان با بیان اینکه مقادیر زیادی گوشت تنظیم بازار در سردخانه‌ها موجود است، گفت: گوشت وارداتی منجمد و گرم برای مصارف بازاری مصرف‌کنندگان مناسب است و از طرفی به سبب افزایش زایش‌های دام و عدم جذب در بازار، خرید حمایتی در راستای حمایت از دامدار باید صورت بگیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: جمعیت دام سبک مازاد قابل کشتار کشور ۲ تا ۳ میلیون راس و جمعیت دام سنگین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار راس جمعی است.

او گفت: قیمت کنونی گوشت منجمد گوساله ۳۱۵ هزار تومان، گوشت منجمد ران گوسفندی ۲۸۵ هزار تومان و گوشت سردست گوسفندی ۲۷۵ هزار تومان و مابقی قطعات کمتر از ۲۶۵ هزار تومان و گوشت گرم در محدوده ۳۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: