April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل اتحادیه لبنی:
کد خبر: ۴۱۲۲۳۴
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
0
مدیرعامل اتحادیه لبنی گفت: براساس آخرین آمار سرانه مصرف لبنیات به ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم رسیده است که برای دستیابی به سرانه مصرف قبلی حمایت‌های لازم در پرداخت یارانه باید صورت بگیرد.

سرانه مصرف لبنیات به ۴۰ کیلو رسید

علی احسان ظفری گفت: در شرایط کنونی بواسطه کاهش قدرت خرید مردم، اکثر واحد‌های لبنی متوسط و کوچک با ۱۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند.

به گفته او، با توجه به فعالیت واحد‌های لبنی با حداقل ظرفیت، جذب شیر واحد‌ها پایین است، از این رو شیرخام تولیدی روانه کارخانجات شیرخشک می‌شود که متاسفانه شیرخشک هم به آن سوی مرز‌ها قاچاق می‌شود.

ظفری متوسط سرانه مصرف شیرخام در دنیا را ۱۸۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: براساس آخرین آمار سرانه مصرف لبنیات به ۴۰ تا ۵۰ کیلو رسیده است و همواره برآورد می‌شود که استمرار نوسان نرخ ارز و مشکلات تولید ناشی از افزایش هزینه‌های تولید و کاهش قدرت خرید خانوار منجر به تعطیلی واحد‌های لبنی و در نهایت کوچک شدن سفره خانوار منتج شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی با اشاره به تاثیر توزیع شیرمدارس در سرانه مصرف لبنیات گفت: توزیع شیرمدارس حداکثر ۴ تا ۵ درصد در ارتقای سرانه مصرف به شرط توزیع کامل اثر گذار است.

او با اشاره به راهکار‌های اساسی ارتقای سرانه مصرف لبنیات گفت: بنابر آمار سرانه مصرف لبنیات در سال ۸۹، ۱۲۰ کیلوگرم بوده که برای رسیدن به همین میزان و همچنین ایجاد رونق در صنعت دامپروری باید همانند قبل یارانه تخصیص دهد چراکه توزیع کالابرگ نتوانسته اثری در رونق این صنعت و ارتقای سرانه مصرف داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: